Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15477
Title: The influence of large classes in the English Language teaching-learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Nesterenko, Nina A
Rivera León, Jimmy Dario
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Rivera León Jimmy Dario.(2016).The influence of large classes in the English Language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención:Inglés) UTPL.Machala
Abstract: The present study is about the influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools. This study aims to determine how instructional, social and psychological aspects of the teaching-learning process are affected by large classes. The research was developed in a high school of Arenillas city in El Oro province. A questionnaire was applied to 215 students from 8th grade of basic education to third grade of senior high school, between 12 and 17 years old. Quantitative and qualitative methods were used in this study in order to interpret and analyze the information gathered. The questionnaire consisted of 21 questions divided in instructional, social and psychological aspects. Results of this study show that large classes do affect the teaching-learning process in areas such as appropriate feedback, motivation to speak in front of peers, remembering students’ names and so on. However, it was observed that teachers can use effective techniques that may alleviate the negative impact of large classes, for example pair work, group work and useful activities that help students to put into practice what they have learned.
Description: El presente estudio se trata de la influencia de las grandes clases en el proceso de enseñanza-aprendizaje de idiomas Inglés en las escuelas secundarias del Ecuador. Este estudio tiene como objetivo determinar cómo los aspectos educativos, sociales y psicológicos del proceso de enseñanza-aprendizaje se ven afectados por grandes clases. La investigación se desarrolló en una escuela secundaria de la ciudad de Arenillas en la provincia de El Oro. Se aplicó un cuestionario a 215 estudiantes del 8º grado de la educación básica hasta el tercer grado de la escuela secundaria superior, entre 12 y 17 años de edad. Los métodos cuantitativos y cualitativos se utilizaron en este estudio con el fin de interpretar y analizar la información recopilada. El cuestionario consta de 21 preguntas divididas en aspectos educativos, sociales y psicológicas. Los resultados de este estudio muestran que las grandes clases afectan el proceso de enseñanza-aprendizaje en áreas tales como la reacción apropiada, la motivación para hablar delante de sus compañeros, para recordar los nombres de los estudiantes y así sucesivamente. Sin embargo, se observó que los profesores pueden utilizar técnicas eficaces que pueden aliviar los efectos negativos de las grandes clases, por ejemplo el trabajo par, trabajo en grupo y actividades útiles que ayudan a los estudiantes a poner en práctica lo que han aprendido.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15477
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rivera_Leon_Jimmy_Dario.pdf784.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.