Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15479
Title: Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools
Authors: Sánchez Suárez, Johanna Paola
metadata.dc.contributor.advisor: Inga Ordoñez, Gabriela Cecibel
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-08-26
Issue Date: 2016
Citation: Sánchez Suárez Johanna Paola.(2016).Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención:Inglés) UTPL.Quevedo
Abstract: This research "Perceptions of students on factors influencing willingness to communicate orally in English in the classroom of Ecuadorian schools" has been developed to understand how motivation, level of competition, and personality influence the willingness of students to communicate orally in English. Two public schools in the city of Quevedo were selected to undertake this study. The sample consisted of students from five classes hundred twenty in each class; their ages were between twelve and eighteen years old. For the analysis of this research quantitative and qualitative approaches were applied. The data were obtained through questionnaires and observation sheets. The data were tabulated and displayed in the statistical graphs. After completion of the description, analysis, and interpretation of results it was concluded that the level of competition influences the willingness to communicate orally in English, this fact shows a valid reason why the process of teaching and learning English is not successful in Ecuador.
Description: La presente investigación “Percepciones de los estudiantes sobre factores que influyen su disposición para comunicarse oralmente en inglés en el aula de clases de colegios Ecuatorianos” ha sido desarrollada para comprender como motivación, nivel de competencia, y personalidad influyen la disposición de los estudiantes para comunicarse oralmente en inglés. Dos colegios públicos de la ciudad de Quevedo fueron seleccionados para emprender este estudio. La muestra consistió en cien estudiantes de cinco clases, veinte en cada clase; sus edades fueron entre doce y dieciocho años de edad. Para el análisis de esta investigación se aplicaron enfoques cuantitativo y cualitativo. Los datos fueron obtenidos a través de cuestionarios y hojas de observación. La información fue tabulada y representada en gráficos estadísticos. Luego de realizada la descripción, análisis, e interpretación de resultados se concluyó que el nivel de competencia influye la disposición para comunicarse oralmente en Ingles, este hecho muestra una razón válida por la cual el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés no es exitoso en Ecuador.
metadata.dc.identifier.other: 1180769
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15479
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sanchez_Suarez_Johanna_Paola.pdf910.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.