Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15481
Title: Student´s perception on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools
Authors: Villavicencio Cabello, Jutlandia Edilma
metadata.dc.contributor.advisor: Toro Gallardo, Lisset Vanessa
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-08-26
Issue Date: 2016
Citation: Villavicencio Cabello Jutlandia Edilma.(2016).Student´s perception on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.(trabajo de titulacion de Licenciado en ciencias de la educación mención inglés ).UTPL.Quevedo
Abstract: Speaking in the classroom has been recognized as a key dynamic for the improvement of the English students. Nevertheless, students still show reluctance to participate in speaking activities. To know about the causes of this issue, This research is focused on the analysis of the factors that affect the willingness to orally communicate in the EFL classes in two high schools located in Catamarca and Pueblo Viejo, Ecuador. Pertinent data were collected through a questionnaire which was applied to 20 students selected on these factors. Teachers were also part of this research. The results revealed that students under observation do not actively participate in speaking activities despite most of them affirm to be motivated to do it. Thus, they are not really motivated due to several factors such as psychological features as fear of mistake, or a low proficiency level. The type of students ‘personalities was also under scrutiny
Description: Al hablar en el aula ha sido reconocida como una dinámica clave para la mejora de los estudiantes de inglés. Sin embargo, los estudiantes todavía se muestran reacios a participar en actividades de expresión oral. Para saber acerca de las causas de este problema, esta investigación se centra en el análisis de los factores que influyen en la disposición de comunicarse oralmente en las clases de inglés como lengua extranjera en dos escuelas secundarias ubicadas en Catamarca y Pueblo Viejo, Ecuador. Los datos pertinentes se recogieron mediante un cuestionario que fue aplicado a 20 estudiantes seleccionados de estos factores. Los maestros también fueron parte de esta investigación. Los resultados revelaron que los estudiantes en observación no participan activamente en las actividades de hablar a pesar de la mayoría de ellos afirman estar motivados para hacerlo. Por lo tanto, en realidad no están motivados por varios factores tales como las características psicológicas como el miedo de error, o un nivel de habilidad baja. El tipo de personalidad de los estudiantes también fue objeto de escrutinio
metadata.dc.identifier.other: 1180780
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15481
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Villavicencio_Cabello_Jutlandia_Edilma.pdf612.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.