Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/16237
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Palacio Ojeda, Johanna Estefania
metadata.dc.contributor.advisor: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Keywords: Educación secundaria
Inglés. Enseñanza
Lengua inglesa
Licenciado en Ciencias de la educación Mención Inglés-Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2016-12-07
Issue Date: 2016
Citation: Palacio Ojeda Johanna Estefania.(2015).English language students and their motivation to learn the language .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Loja
Abstract: The following study analyzes different students of English and their motivation to learn the language in a public school in Ecuador. Its purpose is to learn about the motivation of students to learn English in the classroom. To reach the goal of this study, a questionnaire and an observation sheet were used to find out if students were motivated to learn English. The sample included twenty students from five different English classrooms of a public school located in the city of Loja. Data were analyzed using both qualitative and quantitative approaches. Interestingly, the results revealed that most students are motivated to learn English, as they want to learn English in order to be able to study abroad once they finish school. On the other hand, one of the aspects that prevents students from learning English is the size of the class, arguing that they do not feel comfortable learning English in a class with more than thirty students.
Description: El siguiente estudio analiza a diferentes estudiantes de inglés y su motivación para aprender la lengua en un colegio público de Ecuador. Su propósito es aprender acerca de la motivación de los estudiantes para aprender inglés en el aula. Para alcanzar el objetivo de este estudio, un cuestionario y una hoja de observación fue aplicado para saber si los estudiantes se sintieron motivados a aprender inglés. La muestra incluyó a veinte estudiantes de cinco diferentes aulas de inglés de un colegio público localizado en la ciudad de Loja. Los datos fueron analizados usando los enfoques cualitativo y cuantitativo. Curiosamente, los resultados revelaron que la mayoría de estudiantes se sienten motivados a aprender inglés, ya que ellos quieren aprender inglés con el fin de poder estudiar en el extranjero una vez que acaben el colegio. Por otro lado, una de los aspectos que impide a los estudiantes a aprender inglés es el tamaño de la clase, argumentando que ellos no se sienten cómodos aprendiendo inglés en una clase con más de treinta estudiantes.
metadata.dc.identifier.other: 1185722
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16237
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palacio_Ojeda_Johanna_Estefaní.pdf987.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.