Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/16402
Title: Student’s perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case
Authors: Espinosa Segarra, Andrea Catalina
metadata.dc.contributor.advisor: Gonzales Torres, Paúl Fernando
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Lengua inglesa- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-01-09
Issue Date: 2016
Citation: Espinosa Segarra Andrea Catalina.(2016).Student’s perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Cuenca
Abstract: Listening is a very important macro skill when learning English. Because of its complexity, it must be taught in class. The present study attempts to consider students' perceptions of difficulties in listening comprehensively to English classes: an Ecuadorian example. The study tries to answer the questions about the problems of hearing that have the students of a group of second of baccalaureate of two masculine schools of the city of Cuenca - Ecuador during the school year 2015 - 2016. The information was obtained from a sample Of one hundred and twenty five students from five different courses, they were interviewed through questionnaires, and 15 interviews were applied to 3 students per grade chosen at random within the sample. The participants' ages ranged between 16 and 17 years of age. The methods used in the research were quantitative and qualitative. The results indicate that the majority of students know English and have no difficulty in listening. However, problems related to the speaker and the text were found.
Description: Escuchar es una macro destreza muy importante cuando se aprende inglés. Por su complejidad se la debe enseñar en clase. El presente estudio intenta considerar las percepciones que los estudiantes tienen en cuanto a las dificultades al escuchar comprensivamente en las clases de inglés: un ejemplo ecuatoriano. El estudio trata de responder las preguntas acerca de los problemas de escuchar que tienen los estudiantes de un grupo de segundo de bachillerato de dos colegios masculinos de la ciudad de Cuenca – Ecuador durante el año escolar 2015 – 2016.La información fue obtenida de una muestra de ciento veinte y cinco alumnos de cinco diferentes cursos, ellos fueron entrevistados a través de cuestionarios, y 15 entrevistas fueron aplicadas a 3 estudiantes por grado escogidos al azar dentro de la muestra. La edad de los participantes varió entre 16 y 17 años de edad. Los métodos utilizados en la investigación fueron el cuantitativo y cualitativo. Los resultados indican que la mayoría de estudiantes saben inglés y no tienen dificultades en escuchar. Sin embargo, problemas relacionados con el hablante y el texto fueron encontrados.
metadata.dc.identifier.other: 1187072
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16402
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Espinosa_Segarra_Andrea_Catalina.pdf771.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.