Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/16404
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorToro Gallardo, Lisset Vanessa-
dc.contributor.authorVargas Mosquera, Lidia Susana-
dc.date.accessioned2017-01-10T13:02:08Z-
dc.date.available2017-01-10-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationVargas Mosquera Lidia Susana.(2016).Students’ Perceptions on their Listening Comprehension Difficulties in EFL Classrooms: an Ecuadorian Case .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Tumbacoes_ES
dc.identifier.other1187119-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16404-
dc.descriptionLa investigación aborda elementos relacionados con la percepción de los estudiantes sobre las dificultades en la comprensión auditiva en las aulas de inglés como lengua extranjera. La misma presenta un estudio de caso ecuatoriano con el objetivo de identificar los problemas que los estudiantes de inglés enfrentan al desarrollar dicha habilidad. La investigación se condujo en cuatro colegios privados ubicados en el Valle de Tumbaco-Quito, y la muestra seleccionada fueron 125 estudiantes de segundo año de bachillerato de edades comprendidas entre 16 y 18 años y 5 profesores. Se emplearon métodos cuantitativos y cualitativos. El método cuantitativo se empleó para analizar los datos obtenidos mediante los diferentes instrumentos de investigación. El cualitativo, por otra parte, se utilizó para describir los aspectos esenciales relacionados con las percepciones de los estudiantes y profesores acerca del desarrollo de la comprensión auditiva. Los instrumentos de investigación empleados para recoger información ofrecida por los participantes fueron un cuestionario de 18 preguntas para estudiantes y un cuestionario para profesores. Adicionalmente, se empleó una entrevista a estudiantes. Los resultados muestran que los factores fundamentales que afectan la comprensión auditiva de los estudiantes son el escaso conocimiento de la lengua y el tema del material auditivo, el acento de quien habla y el empleo de estructuras gramaticales complejas en el discurso oral.es_ES
dc.description.abstracthe research addresses elements related to students' perceptions of difficulties in listening comprehension in English as a foreign language classrooms. It presents an Ecuadorian case study with the objective of identifying the problems that English students face in developing this ability. The research was conducted in four private schools located in the Tumbaco-Quito Valley, and the sample selected were 125 second-year high school students aged 16-18 and 5 teachers. Quantitative and qualitative methods were used. The quantitative method was used to analyze the data obtained through the different research instruments. Qualitative, on the other hand, was used to describe the essential aspects related to students 'and teachers' perceptions about the development of auditory comprehension. The research instruments used to gather information offered by the participants were a questionnaire of 18 questions for students and a questionnaire for teachers. In addition, a student interview was used. The results show that the fundamental factors that affect students' listening comprehension are the poor knowledge of the language and the subject of the auditory material, the accent of the speaker and the use of complex grammatical structures in the oral discourse.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEducacion secundariaes_ES
dc.subjectInglés. Enseñanzaes_ES
dc.subjectlicenciado en ciencias de la educación mención ingles- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudents’ Perceptions on their Listening Comprehension Difficulties in EFL Classrooms: an Ecuadorian Casees_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vargas_Mosquera_Lidia_Susana.pdf544.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.