Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16437
Title: Students perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case
Authors: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Ullaguary Saraguro, Gianny Paul
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2017
Citation: Ullaguary Saraguro, G. P. Solano Jaramillo, L. M. (2017) Students perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16437
Abstract: Abstract: This research is about students' perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms. Its purpose is to find out the factors that affect their listening comprehension. The methods used were quantitative and qualitative. This research was conducted in two private high schools from the city of Machala, Ecuador. The sample consisted of five English teachers and twenty five students from five different classrooms of two private high schools, whose ages were sixteen years old. The techniques used were student' and teachers' surveys, interviews to three students of each classroom and note taking. The instruments used were questionnaires. The results of this research show that the lack of knowledge of English language, the problem to understand speeches when they are full of hesitation and pauses, and the varied accents used by English speakers have been considered the main factors that cause listening comprehension difficulties to EFL learners.
Description: Resumen: Esta investigación es sobre la percepción que tienen los estudiantes en la comprensión auditiva dentro del salón de clases. El propósito de esta investigación fue descubrir cuáles son los factores que afectan su comprensión auditiva. Las metodologías utilizadas fueron cuantitativas y cualitativas. La investigación se llevó a cabo en la ciudad de Machala en dos colegios particulares. La muestra consistió de cinco profesores de inglés y veinte y cinco estudiantes por paralelo de los dos colegios escogidos. La edad de los estudiantes fue de 16 años. Las técnicas utilizadas fueron encuestas a estudiantes y profesores, entrevistas a tres estudiantes de cada salón de clases y apuntes extras. Los instrumentos utilizados fueron cuestionarios. Esta investigación demuestra que la falta de conocimiento del idioma inglés, el problema para entender discursos cuando están llenos de pausas y la variedad de acentos usados por el hablante han sido considerados los principales problemas que causan comprensión auditiva en los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=96186.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ullaguary_Saraguro_Gianny_Paul.pdf814.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.