Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/16507
Title: Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in ecuadorian high schools
Authors: Albarracin Chicaiza, Veronica Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Paredes Zuñiga, Fabián Marcelo
Keywords: Educación secundaria
Inglés – enseñanza
Licenciado en Ciencias de la educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-01-23
Issue Date: 2017
Citation: Albarracin Chicaiza, Veronica Alexandra.(2017).Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL,Quito
Abstract: The present study was carried out to know how the factors that influence the willingness to orally communicate affect English language learners. This research seeks to determine if the students are motivated to participate in speaking activities, based on three main variables: motivation, personality, and proficiency level. The sample was selected from students who learn English as Foreign Language (EFL) in public high schools in Quito, Ecuador. Specifically, the survey was conducted on 100 students divided into five third-year high school courses. The survey information was collected during the classroom observations emphasizing the dynamic done by the teacher and activities employed in the speaking skills, through instruments such as class observation sheets and questionnaires as well as, my notes and students' individual opinions. Finally, the research showed that the students were not motivated to speak in English class, that most of them did not feel encouraged to participate voluntarily in speaking activities, and that their limited proficiency level hampered their communication
Description: El presente estudio se llevó a cabo para saber cómo los factores que influyen en la disposición a comunicarse oralmente afecta a los estudiantes del idioma inglés. Esta investigación busca determinar si los estudiantes están motivados para participar en actividades de expresión oral, basado en tres variables principales: la motivación, la personalidad y el nivel de competencia. La muestra fue seleccionada de los estudiantes que aprenden Inglés como lengua extranjera (EFL) en las escuelas secundarias públicas en Quito, Ecuador. En concreto, la encuesta se realizó en 100 estudiantes divididos en cinco cursos de preparatoria de tercer año. La información de la encuesta se recogió durante las observaciones en el aula con énfasis en la dinámica realizada por el profesor y actividades empleadas en las habilidades de habla, a través de instrumentos tales como hojas de observación de clase y los cuestionarios, así como, mis notas y opiniones individuales de los estudiantes. Por último, la investigación demostró que los estudiantes no estaban motivados para hablar en la clase de Inglés, que la mayoría de ellos no se sienten animados a participar voluntariamente en actividades de expresión oral, y que su nivel de competencia limitada obstaculizado su comunicación.
metadata.dc.identifier.other: 1188414
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16507
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Albarracin_Chicaiza_Veronica_Alexandra.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.