Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16507
Title: Students perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in ecuadorian high schools
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Albarracin Chicaiza, Veronica Alexandra
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2017
Citation: Albarracin Chicaiza, V. A. Paredes Zúñiga, F. M. (2017) Students perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in ecuadorian high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16507
Abstract: Abstract: The present study was carried out to know how the factors that influence the willingness to orally communicate affect English language learners. This research seeks to determine if the students are motivated to participate in speaking activities, based on three main variables: motivation, personality, and proficiency level. The sample was selected from students who learn English as Foreign Language (EFL) in public high schools in Quito, Ecuador. Specifically, the survey was conducted on 100 students divided into five third-year high school courses. Finally, the research showed that the students were not motivated to speak in English class, that most of them did not feel encouraged to participate voluntarily in speaking activities, and that their limited proficiency level hampered their communication.
Description: Resumen: El presente estudio se llevó a cabo para saber cómo los factores que influyen en la disposición a comunicarse oralmente afectan a los estudiantes del idioma inglés. Esta investigación busca determinar si los estudiantes están motivados para participar en actividades de expresión oral, basado en tres variables principales: la motivación, la personalidad y el nivel de competencia. La muestra fue seleccionada de los estudiantes que aprenden inglés como lengua extranjera (EFL) en las escuelas secundarias públicas en Quito, Ecuador. En concreto, la encuesta se realizó en 100 estudiantes divididos en cinco cursos de preparatoria de tercer año. La información de la encuesta se recogió durante las observaciones en el aula con énfasis en la dinámica realizada por el profesor y actividades empleadas en las habilidades de habla, a través de instrumentos tales como hojas de observación de clase y los cuestionarios, así como, mis notas y opiniones individuales de los estudiantes. Por último, la investigación demostró que los estudiantes no estaban motivados para hablar en la clase de Inglés, que la mayoría de ellos no se sienten animados a participar voluntariamente en actividades de expresión oral, y que su nivel de competencia limitada obstaculizado su comunicación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=96343.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Albarracin_Chicaiza_Veronica_Alexandra.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.