Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/16838
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPinza Tapia, Eliana Ivanova-
dc.contributor.authorRecalde Moran, Jenny Narciza Elizabeth-
dc.date.accessioned2017-03-04T00:42:19Z-
dc.date.available2017-03-04-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationRecalde Moran, Jenny Narciza Elizabeth.(2017).Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFLclassrooms: An Ecuadorian case.(Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL, Quitoes_ES
dc.identifier.other1190228-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16838-
dc.descriptionEl propósito del presente estudio es investigar las dificultades que tiene el oyente en la comprensión auditiva en la clase de Inglés contestando las siguientes preguntas: Cómo los factores del oyente y hablante afectan su comprensión y habilidades auditivas? Cómo el escuchar un fragmento en Ingles puede dificultar su entendimiento? Esta investigación se llevó a cabo en cinco colegios privadas ubicados en Quito. En todas las escuelas secundarias fueron observados, encuestados y entrevistados cinco profesores de inglés. Además, ciento veinticinco estudiantes participaron en este estudio y quince de ellos fueron elegidos de forma aleatoria para representar la muestra, dichos estudiantes fueron entrevistados y aplicados cuestionarios. Información fue recolectada a través de: la hoja de observación de la clase, el cuestionario de los profesores y estudiantes. Los datos recogidos se analizaron mediante un proceso cuantitativo y cualitativo. De acuerdo a los resultados, uno de los mayores retos que afecta la habilidad auditiva de los estudiantes de inglés es la mezcla de diferentes acentos como el americano y británico en su material de Ingles. También se demostró que los estudiantes se distraen por ruidos externos en el área. La falta de vocabulario es otro problema que los estudiantes tienen durante los ejercicios auditivos. Finalmente, se concluye que los estudiantes tienden a aburrirse con ciertos temas presentados en sus materiales de estudioes_ES
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate difficulties in listening comprehension that students have in the EFL classroom by answering the following questions: How do the factors of listeners and speakers affect their listening comprehension? How does the listening passage hinder the students’ listening comprehension? This research took place in five private high schools located in Quito. One English teacher was selected from each of the five schools. These five teachers were observed, surveyed and interviewed. In addition, one-hundred twenty-five students participated in this study and fifteen were chosen randomly to represent the sample. This group of students was interviewed and answered a questionnaire. Information was collected using class observation sheets, teachers’ questionnaire, and students’ questionnaire and analyzed through a quantitative and qualitative process. According to the results, one of the major challenges affecting English students’ ability to listen is the mixture of several accents such as American and British in their English material. It also showed that students are distracted by external noises in their surroundings. The lack of vocabulary is also a problem that students face during listening exercises. Finally, it was concluded that students are bored by the themes presented in their studieses_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectIngles – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudents’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFLclassrooms: An Ecuadorian casees_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Recalde_Moran_Jenny_Narciza_Elizabeth.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.