Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17323
Title: Ecuadorian public high school students´ errors in EFL writing skills
Authors: Muñoz Rodríguez, Edwin Danilo
metadata.dc.contributor.advisor: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Lengua inglesa- Enseñanza
licenciado en ciencias de la educación mención ingles- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-04-05
Issue Date: 2017
Citation: Muñoz Rodríguez Edwin Danilo.(2017).Ecuadorian public high school students´ errors in EFL writing skills .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Cuenca
Abstract: The theme of this study is Ecuadorian public high school students´ errors in EFL writing skills, which purpose is to identify the types of writing errors made by the EFL learners, determine the most frequent error, and the causes that originate those errors. This study was done in the city of Cuenca, being the sample for the investigation 70 students and 5 teachers from second year senior public high schools. Moreover, the instruments used to collect the information were students and teachers questionnaires, and a writing test. The methods applied were quantitative and qualitative. The qualitative was used for the narrative data, while quantitative method was used for the numerical data to state the frequency and the recorded percentage of each error. The findings reveal that were found different types of errors related to the grammatical such as subject-verb agreement, verb omission, pluralization of adjectives; mechanical errors such as spelling mistakes and lack of punctuation; and content of errors which include omission of transition words, and incorrect organization of ideas in a paragraph.
Description: El tema de este estudio son los errores de los estudiantes de secundaria pública ecuatoriana en las habilidades de escritura de EFL, cuyo propósito es identificar los tipos de errores de escritura cometidos por los estudiantes de EFL, determinar el error más frecuente y las causas que originan esos errores. Este estudio se realizó en la ciudad de Cuenca, siendo la muestra para la investigación a 70 alumnos y 5 maestros de secundaria pública de segundo año. Además, los instrumentos utilizados para recopilar la información fueron cuestionarios de estudiantes y profesores, y una prueba de escritura. Los métodos aplicados fueron cuantitativos y cualitativos. El cualitativo se utilizó para los datos narrativos, mientras que el método cuantitativo se utilizó para los datos numéricos para indicar la frecuencia y el porcentaje registrado de cada error. Los hallazgos revelan que se encontraron diferentes tipos de errores relacionados con la gramática como el acuerdo sujeto-verbo, la omisión del verbo, la pluralización de adjetivos; Errores mecánicos tales como errores ortográficos y falta de puntuación; Y el contenido de los errores que incluyen la omisión de las palabras de transición, y la organización incorrecta de las ideas en un párrafo
metadata.dc.identifier.other: 1192027
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17323
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muñoz_Rodríguez_Edwin_Danilo.pdf857.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.