Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17594
Title: Students’ perceptions on the factors that affect their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools
Authors: Jimbo Manzanillas, Liliana Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Benítez Correa, Carmen Delia
Keywords: Educación secundaria
Ingles – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-04-28
Issue Date: 2017
Citation: Jimbo Manzanillas, Liliana Elizabeth.(2017).Students’ perceptions on the factors that affect their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL, Loja
Abstract: The purpose of this research is to identify the students’ perception on the factors that motivate their willingness to communicate orally in class. The research was carried out in the public high school Julio Isaac Espinosa Ochoa in the Canton of Puyango, where one hundred students between the age of twelve and sixteen were surveyed. An observation sheet and a questionnaire were filled out during classes in five different classrooms belonging to eighth, ninth and tenth grade in General Basic Education, first and third year of junior high school. The investigation focused on factors such as motivation, proficiency, and personality and how these influence students’ willingness to orally communicate. To obtain the required answers, the participants selected for the study were asked to answer the questionnaire in their native language. The results were analyzed using qualitative and quantitative methods. The qualitative method was applied to analyze and interpret the results. The quantitative method served for the statistical and numerical data. As a general conclusion, it was established that factors, such as a low level of English language knowledge and lack of confidence affected the student’s willingness to speak in the target language
Description: El propósito de esta investigación es conocer las percepciones de los estudiantes sobre los diferentes factores que motivan su disponibilidad para comunicarse oralmente en clases. Esta investigación se desarrolló en el colegio Julio Isaac Espinosa Ochoa del Cantón Puyango; cien estudiantes fueron encuestados, los estudiantes fueron entre doce y dieseis años de edad, durante la observación se llenó una ficha de observación, luego se aplicó un cuestionario en cinco diferentes aulas pertenecientes a octavo, noveno, décimo año de Educación Básica General, y primer y tercer año de bachillerato. Esta investigación se enfocó en la pregunta ¿cómo la motivación, el nivel de conocimiento, y personalidad influyen en la voluntad de los estudiantes para comunicarse oralmente? Cinco clases fueron observadas. Además, Los resultados obtenidos fueron analizados a través del método cuantitativo y cualitativo. El método cualitativo se utilizó para describir e interpretar los resultados. El método cuantitativo se utilizó para los datos estadísticos y numéricos. Como conclusión general, se encontró que los factores como el bajo nivel de dominio del idioma inglés y la falta de confianza afectan la voluntad del alumno para hablar en clase
metadata.dc.identifier.other: 1264467
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17594
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jimbo_Manzanillas_Liliana_Elizabeth.pdf742.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.