Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17634
Title: Systematization of Pedagogical Experiences
Authors: Martínez Cabrera, Diego Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: Ochoa Cueva, César Augusto
Keywords: Pedagogia
Didáctica
licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-05-02
Issue Date: 2017
Citation: Martínez Cabrera Diego Manuel.(2017).Systematization of Pedagogical Experiences.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Loja
Abstract: The present work entitled Systematization of Pedagogical Experiences deals with the teaching staff practice in the educational area whose purpose is to present reflections and descriptions about the teaching practice based on a personal perspective, recent researches, books and magazines on education. This practice was carried out in the city of Loja in a public school and primary school. The document is divided into three main parts. The section literature review describes recent studies and researchers in different fields, this section explains interrelated aspects of the teaching-learning process such as modern methodologies, communicative competence, teacher role, motivation in teaching, teaching experience and links between experience and teaching. The method section describes the environment and characteristics of the students as well as the procedure performed. In the final section, results and discussion, we find personal reflections and descriptions about teaching practice, this section describes the techniques, strategies and learning problems found in students. Finally, the main conclusion is that the Systematization of experiences is an ongoing process whose central axis is to become better professionals.
Description: El presente trabajo titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas trata acerca de la práctica personal docente en el área educativa cuyo propósito es plantear reflexiones y descripciones sobre la práctica docente fundamentadas desde una perspectiva personal, recientes investigaciones, libros y revistas sobre educación. Esta práctica fue llevada a cabo en la ciudad de Loja en un colegio público y escuela primaria. El documento se divide en tres partes principales. La sección revisión de literatura describe estudios recientes e investigadores en diferentes campos, esta sección explica aspectos interrelacionados del proceso enseñanza-aprendizaje tales como metodologías modernas, competencia comunicativa, rol del maestro, motivación en la enseñanza, experiencia docente y vínculos entre experiencia y enseñanza. La sección método describe el ambiente y características de los estudiantes así como el procedimiento efectuado. En la sección final, resultados y discusión, se encuentran reflexiones personales y descripciones acerca de la práctica docente, esta sección describe las técnicas, estrategias y problemas de aprendizaje encontrados en los estudiantes. Finalmente, la principal conclusión es que la Sistematización de experiencias es un proceso continuo cuyo eje central es convertirse en mejores profesionales.
metadata.dc.identifier.other: 1264574
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17634
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diego_Manuel_Martínez_Cabrera.pdf620.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.