Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17646
Title: Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools
Authors: Tipanluisa Tandayamo, Leonidas
metadata.dc.contributor.advisor: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Keywords: Educación secundaria
Inglés. Enseñanza
licenciado en ciencias de la educación mención Inglés Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-05-03
Issue Date: 2017
Citation: Tipanluisa Tandayamo Leonidas.(2017).Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Cayambe
Abstract: The present research is about “students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools”, and its purpose was to analyze on the factors that influence students’ willingness to orally communicate in the EFL classroom. The quantitative method was used through which class observations and questionnaires were applied to students in five public high schools in the city of Cayambe. The sample selected were one hundred students in five classes of 20 students from different grades, whose ages ranged from 15 to 18 years old. The aspects considered in carrying out the analysis come from the information obtained in the observed classes and students’ questionnaire, being demonstrated in graphs of the surveys previously applied. After a deep analysis, it was concluded that motivation, student’s level, and personality are factors that influence students` willingness to orally communicate in English
Description: La presente investigación trata sobre "las percepciones de los estudiantes sobre los factores que influyen en su disposición a comunicarse oralmente en el salón de clases de EFL en las escuelas secundarias ecuatorianas", y su propósito fue analizar los factores que influyen en la disposición de los estudiantes a comunicarse oralmente en el salón de clases EFL . Se utilizó el método cuantitativo mediante el cual se aplicaron observaciones de clase y cuestionarios a estudiantes de cinco escuelas secundarias públicas de la ciudad de Cayambe. La muestra seleccionada fue de cien alumnos en cinco clases de 20 alumnos de diferentes grados, con edades comprendidas entre los 15 y los 18 años. Los aspectos considerados en la realización del análisis provienen de la información obtenida en las clases observadas y el cuestionario de los alumnos, demostrándose en gráficos de las encuestas previamente aplicadas. Después de un profundo análisis, se concluyó que la motivación, el nivel del estudiante y la personalidad son factores que influyen en la disposición de los estudiantes a comunicarse oralmente en inglés
metadata.dc.identifier.other: 1264620
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17646
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tipanluisa_Tandayamo_Leonidas.pdf967.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.