Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/20227
Title: Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian Case.
Authors: Narváez Caicedo, Fanny Margarita
metadata.dc.contributor.advisor: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Keywords: Educación secundaria
Ingles-Enseñanza
metadata.dc.date.available: 2017-08-02T20:19:05Z
Issue Date: 2017
Citation: Narváez Caicedo, Fanny Margarita.(2017).Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian Case.(Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL, Ibarra
Abstract: This research is focused on difficulties that English students encounter when listening in their classrooms. The theme of this study is about “Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms”. The principal objective is to understand the factors that affect their listening comprehension. This investigation took place in 5 different classrooms of second year of baccalaureate in two private institutions located in the city of Otavalo. There were one hundred and twenty five students surveyed between 16 and 18 years old, and twenty five students that were interviewed. Moreover, there were five teachers between 30 to 40 years old and all of them were interviewed. These activities were done to determine which where the difficulties encountered by students when listening English as a second language. This research was developed using the qualitative and quantitative method, the applied techniques were surveys and interviews. Furthermore, the instruments used were questionnaires for students and teachers, and interview sheets to collect information from students. The collected data was reviewed, analyzed, sorted, described, and interpreted in relation with the literature review. The results of this research revealed that there were some factors that made listening comprehension in EFL classrooms difficult. Some of these factors are the difficulty to understand dialogues and speeches that have pauses and hesitations; teachers and recordings´ varied accents; lack of exposure to the target language
Description: Esta investigación está enfocada en las dificultades que los estudiantes de un idioma extranjero tienen al comprender lo que escuchan en sus clases. El tema de este estudio es sobre ¨Las percepciones de los estudiantes en las dificultades en la comprensión al escuchar en clases de Inglés¨. El principal objetivo es entender los factores que afectan la comprensión de lo que escuchan. Esta investigación fue realizada en cinco clases diferentes y estas fueron de Segundo año de bachillerato en dos colegios privados localizados en la ciudad de Otavalo. Ciento veinte y cinco estudiantes fueron encuestados, estudiantes entre 16 y 18 años de edad, veinte y cinco estudiantes y cinco docentes entre 30 y 40 años fueron entrevistados. Estas actividades fueron realizadas para determinar las dificultades que los estudiantes encuentran cuando escuchan en Ingles como un segundo lenguaje. Este proyecto fue desarrollado utilizando el método cuantitativo. Las técnicas aplicadas fueron las encuestas y las entrevistas. Por otra parte, los instrumentos utilizados fueron cuestionarios para los estudiantes y docentes, hojas de entrevista para registrar recolectar información de los estudiantes. Los datos recogidos fueron revisados, analizados, ordenados, descritos e interpretados en relación con la revisión de la literatura. Los resultados obtenidos en esta investigación revelaron que la deficiencia de conocimiento del idioma Inglés, la dificultad para entender discursos o diálogos que tienen pausas y la variedad de acentos, además de los acentos de los profesores y grabaciones son considerados los factores principales que causan dificultades en la comprensión del idioma extranjero
metadata.dc.identifier.other: 1269514
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/20227
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Narváez_Caicedo_Fanny_Margarita.pdf716.1 kBAdobe PDFView/Open
Narváez_Caicedo_Fanny_Margarita.pdf716.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.