Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/21299
Title: Análisis de la historia de la Radio de 1980 al 2013 en el período de 1980 al 2013 en la Provincia de Pichincha
Authors: López Espinosa, María Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Yaguana Romero, Hernán Antonio
Keywords: Radio – Historia – Pichincha(Ecuador)
Radio – Análisis – Pichincha(Ecuador)
Medios de Comunicación de masas – Historia - Ecuador
Licenciado en comunicación social – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-10-31T15:34:09Z
Issue Date: 2017
Citation: López Espinosa, María Elizabeth. (2017). Análisis de la historia de la Radio de 1980 al 2013 en el período de 1980 al 2013 en la Provincia de Pichincha. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Comunicación Social ). UTPL, Quito
Abstract: The research is important at the social level, due to the fact that in the province of Pichincha there has not been a detailed study regarding the history of radio in the years from 1980 to 2013. Therefore, the aim is to collect as much of relevant and reliable information regarding the characteristics of the radio and its history. Its development is based on stories of the experiences of several radio professionals who have worked in stations of those times or experienced the broadcasting of that time. For this, information was compiled from some of the issuers born in this period for their respective analysis. The obtained, will favor to the History of the Communication in the Ecuador, to the society that will be able to know the changes that the radio has had, the professionals of the communication and in itself, to the transmitters of the province of Pichincha so that they have a greater openness and focus on the socialization of its history.
Description: La investigación tiene importancia a nivel social, debido a que en la provincia de Pichincha no se ha realizado un estudio minucioso con respecto a la historia de la radio en los años comprendidos de 1980 al 2013. Por ello, la finalidad es recolectar la mayor cantidad de información relevante y fidedigna con relación a las características de la radio y su historia. Su desarrollo se basa en relatos de vivencias de varios profesionales de la radio que hayan laborado en emisoras de aquellas épocas o experimentado la radiodifusión de ese tiempo. Para esto, se compilo información de algunas de las emisoras nacidas en este período para su respectivo análisis. Lo obtenido, favorecerá a la Historia de la Comunicación en el Ecuador, a la sociedad que podrá conocer los cambios que ha tenido la radio, a los profesionales de la comunicación y en sí, a las emisoras de la provincia de Pichincha para que tengan una mayor apertura y enfoque en la socialización de su historia.
metadata.dc.identifier.other: 1272707
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21299
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
López Espinosa María Elizabeth.pdf5.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.