Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/21584
Title: Factors that affect the English language teaching-learning process ESL/EFL
Authors: Moncayo Utreras, Claudia Nefferty
metadata.dc.contributor.advisor: Camacho Minuche, Gina Karina.
Keywords: Lengua inglesa – Enseñanza-Aprendizaje - Factores
Inglés – Enseñanza- Proceso
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-01-10T18:25:34Z
Issue Date: 2014
Citation: Moncayo Utreras, Claudia Nefferty. (2014). Factors that affect the English language teaching-learning process ESL/EFL. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención en Inglés. ). UTPL, Nerw York
Abstract: This study aimed at examining the factors that influence the English language teaching-learning process in ESL/EFL, the present research contains data gathered most of them in Maryland, others in Virginia, and few in Washington, D. C. The population used for this study covered ten students between 13 and 15 years old, five adult students and the collaboration of 15 teachers. The selection of this sample population was by random. The measuring instrument used for the generation of data was a questionnaire, the same helped to reveal an important range of personal and social processes that influence learning as second language. The data obtained was used to analyze which are the most relevant factors for the acquisition of a second language in the United States. Motivation is the most important factor and also others such as age, the method of teaching, availability of materials, the state where students live, gender, among others. This study allows us to reach a positive learning that will help teachers and people who are interested in this topic to provide a quality education to obtain a second language.
Description: Este estudio, pretende examinar los factores que influyen en el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés como segunda lengua (ESL/EFL), en los estados de Maryland, Virginia, y otros en Washington, D. C. La población utilizada para este estudio abarcó diez estudiantes entre 13 y 15 años de edad; cinco estudiantes adultos, y la colaboración de 15 profesores. La selección de esta muestra de la población fue aleatoria. El instrumento de medición utilizado para la generación de datos fue un cuestionario estructurado, el mismo que ha contribuido a poner al descubierto una importante gama de procesos personales y sociales que influyen en el proceso de aprendizaje de un segundo idioma. Con los datos obtenidos se pudo analizar cuáles son los factores más relevantes para la adquisición de una segunda lengua en los Estados Unidos. Puntuándose como el más importante la motivación, así también otros que vale la pena mencionar, como la edad, el método de enseñanza, la disponibilidad de materiales, el estado donde viven los alumnos, el género, entre otros. Este estudio nos permite llegar a un positivo aprendizaje que ayude a los profesores y las personas que están interesadas en este tema, a proporcionar una educación de calidad para obtener una segunda lengua
metadata.dc.identifier.other: 1274752
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21584
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moncayo_Utreras_Claudia_Nefferty.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.