Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/23201
Title: Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes
Authors: Urresta González, María Edminda
metadata.dc.contributor.advisor: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Keywords: Docentes - Ecuador - Investigación
Tecnologías de información y comunicación - Docentes - Uso
Inglés - Enseñanza aprendizaje
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés - Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-10-22T16:41:25Z
Issue Date: 2018
Citation: Urresta González, María Edminda. (2018). Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, San Gabriel.
Abstract: This century technology is a necessary factor that influences greatly the second language teaching-learning process. This study takes a general overview of the barriers faced by teachers in integrated Information and Communication Technology (ICT) use in teaching English Foreign Language (EFL) with students in the classrooms. Additionally, the present research investigates the teachers` characteristics that influence the most of teachers to use of ICT in their classrooms, and the ICT use perceived by EFL teachers in relation to their gender. Twenty English teachers from public and private secondary schools were surveyed; five female and five male teachers in each sector in the rural and urban area. Besides six of them were interviewed, three male English teachers and three female ones. The teachers´ responses were analyzed through basic statistic in order to get the percentages for each instrument. The results of this study reveal that teachers are aware the ICT use in their EFL classes is a useful tool in educational settings they must use to innovate their teaching methodology. However, there are few teachers that are still reluctant and insecure about adopting technology in their EFL classes.
Description: En este siglo, la tecnología es un factor necesario que influye grandemente en el aprendizaje de un segundo idioma. Este estudio da una vista general de las barreras que los profesores enfrentan para integrar el uso de la Información y Comunicación Tecnológica (ICT) en sus clases. Además, estudia cuales son las características que influyen sobre el uso de la información tecnológica en sus clases y cómo influye el género en el uso de la información tecnológica en el aula. La investigación fue hecha a 20 profesores de escuelas públicas y privadas en el sector urbano y rural, 5 hombres y 5 mujeres en cada sector. También se realizaron 6 entrevistas a los mismos profesores de los cuales 3 fueron de escuelas públicas y 3 de escuelas privadas. Las respuestas de los profesores fueron tabuladas con estadística básica para obtener los porcentajes. Los resultados de este estudio muestran que los profesores están conscientes de que la información tecnológica es una herramienta útil en los escenarios educativos para innovar su metodología de enseñanza. Sin embargo, hay pocos profesores que se sienten todavía inseguros y rehaceos a utilizar está tecnología.
metadata.dc.identifier.other: 1284714
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23201
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File SizeFormat 
Urresta González, María Edminda.pdf877.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.