Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/23349
Title: Ecuadorian private high school teachers´ perceptions on ICT use in their EFL classes
Authors: Jiménez Pinzón, Lady Yessenia
metadata.dc.contributor.advisor: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Keywords: Docentes ecuatorianos
Tecnologías de información y comunicación-- -Docentes -- -Uso
Docentes-- -Educación secundaria-- -Investigación
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés-- -Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-10-29T14:38:24Z
Issue Date: 2018
Citation: Jiménez Pinzón, Lady Yessenia. (2018). Ecuadorian private high school teachers´ perceptions on ICT use in their EFL classes. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés ), UTPL. Cariamanga
Abstract: This research study has as main goal to analyze the EFL teachers’ perception of Ecuadorian private high schools regarding the use of Information Communication Technology (ICT) for the teaching of English as foreign language: The methodology of this study allows to descriptive analysis with a quantitative and qualitative approach. The techniques that were used to collect information were the survey and the interview, the survey was applied to 10 English teachers, 5 male and 5 female teachers of a private high school in Quito city in the province of Pichincha in Ecuador; while, the interviews were made to 6 teachers, 3 male and 3 female teachers. The main results of this study indicate that teachers do not feel anxious when using ICT in EFL teaching because they have got training or have trained themselves in the use of ICT tools; a few teachers mention that age is a barrier for ICT use because elder teachers do not have the same ICT skills that younger teachers have.
Description: Este estudio de investigación tiene como principal objetivo analizar la percepción de los profesores de Inglés de colegios privados con respecto al uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) para la enseñanza de este idioma como lengua extranjera: La metodología de este estudio permitió un análisis descriptivo con un enfoque cuantitativo y cualitativo. Las técnicas que fueron usadas para la colección de la información fueron la encuesta y la entrevista, la encuesta fue aplicada a 10 profesores de Inglés, 5 hombres y 5 mujeres de un colegio privado de la ciudad de Quito, provincia de Pichincha en Ecuador; mientras que las entrevistas fueron realizadas a 6 docentes, 3 hombres y 3 mujeres. Los principales resultados de este estudio indican que los profesores no se sienten ansiosos cuando usan las TIC en la enseñanza del idioma Inglés, capacitado ellos mismos en el uso de las herramientas de las TIC; unos pocos docentes mencionan que la edad es una barrera para el uso de las TIC porque los docentes antiguos no tienen las mismas destrezas en las TIC que los profesores más jóvenes.
metadata.dc.identifier.other: 1284961
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23349
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jiménez Pinzón, Lady Yessenia.pdf769.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.