Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/27375
Título : Sistematización de las actividades desarrolladas en el proceso de enseñanza aprendizaje en la práctica docente en la Unidad Educativa Víctor León Vivar, del cantón Nabón, provincia del Azuay, Ecuador, periodo lectivo 2019 2020
Autor : Aguilar Guichay, Javier Gonzalo
metadata.dc.contributor.advisor: Calle Armijos, Daniel Fernando
Palabras clave : Enseñanza aprendizaje.-
Desempeño profesional.-
Licenciado en ciencias de la educación mención educación básica.-
metadata.dc.date.available: 2021-03-16T00:30:06Z
Fecha de publicación : 2021
Citación : Aguilar Guichay, Javier Gonzalo. (2021). Sistematización de las actividades desarrolladas en el proceso de enseñanza aprendizaje en la práctica docente en la Unidad Educativa Víctor León Vivar, del cantón Nabón, provincia del Azuay, Ecuador, periodo lectivo 2019 2020. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Educación Básica ). UTPL, Cuenca.
Descripción : Resumen:Research work entitled, systematization of the activities carried out in the teaching process learning in teaching practice in the Educational Unit "Víctor León Vivar", canton Nabón, province of Azuay, teaching period 2019-2020, raised as a general objective: to evaluate the results of teaching practice from the analysis of the stages of the teaching process, activities and resources as elements of the class plan to reorient , inform and innovate your professional performance. For the collection of information, collection and analysis of theoretical information was used through the elaboration of content sheets, extracted from different bibliographic sources and the analysis of the content of eight teaching plans. It is concluded that, in the systematized planning, the process of critical thinking (anticipation, development and consolidation) has been followed, which has been fulfilled, but there have been some successes and errors, both in planning and in the development of the practice. Teachers are recommended to improve the structure of planning and, in turn, its development in the teaching-learning process within the classroom.
metadata.dc.identifier.other: 1346633
URI : http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27375
metadata.dc.type: bachelorThesis
Aparece en las colecciones: Licenciado en Ciencias de la Educación

Ficheros en este ítem:


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.