Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/10171
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCarrera Herrera, Xiomara Paola-
dc.contributor.authorMatute Gonzalez, Mayra Margarita-
dc.date.accessioned2014-07-17T16:14:08Z-
dc.date.available2014-07-17-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationMatute Gonzalez Mayra Margarita.(2013).Gestión pedagógica en el aula: clima social escolar, desde la percepción de estudiantes y profesores del séptimo año de educación básica del centro educativo urbano “Rafael María García” y del centro educativo rural “Juana de Ibarborou” de la provincia del Cañar, 2011-2012.( Trabajo final de la maestria de Magister en Gerencia y Liderazgo Educacional9.UTPL,Azogueses_ES
dc.identifier.other1145806-
dc.identifier.urihttp://localhost:8084/xmlui/handle/123456789/10171-
dc.descriptionThe problematización of the Pedagogic Management in the classroom of class believes a social school climate, from the perception of students and teachers, with the intention of knowing the pedagogic management and the social climate of classroom, as elements of measure and description of the environment in which there develops the educational process of the students of the seventh year of General Básica urban Education of the schools "Rafael Maria García", and of the rural center "Juan de Ibarborou". The investigated sample they were the children of the seventh year of EGB, where there was applied an exploratory descriptive investigation, using methods as analytical - synthetically, inductively, deductively, statistically to analyze the results and the hermeneutic one that facilitates the bibliographical interpretation, of equal way the instruments empelados were the questionnaire CES of Moos and Trickett Ecuadoran adjustment for teachers and for students, and the questionnaires of autoevaluation to the management of the learning, with his respective dimensions, and subscales. There is recommended the complete reading of this study due to the great importance that has the climate of classroom in the quality of education given by teachers.es_ES
dc.descriptionLa problematización de la Gestión Pedagógica en el aula de clase crea un clima social escolar, desde la percepción de estudiantes y profesores, con el propósito de conocer la gestión pedagógica y el clima social de aula, como elementos de medida y descripción del ambiente en que se desarrolla el proceso educativo de los estudiantes del séptimo año de Educación General Básica de las escuelas urbana “Rafael María García”, y del centro rural “Juan de Ibarborou”. La muestra investigada fueron los niños de séptimo año de EGB, donde se aplicó una investigación exploratoria descriptiva, empleando métodos como el analítico - sintético, inductivo, deductivo, estadístico para analizar los resultados y el hermenéutico que facilita la interpretación bibliográfica, de igual manera los instrumentos empelados fueron el cuestionario CES de Moos y Trickett adaptación ecuatoriana para profesores y para estudiantes, y los cuestionarios de autoevaluación a la gestión del aprendizaje, con sus respectivas dimensiones, y subescalas. Se recomienda la lectura íntegra de este estudio debido a la gran importancia que tiene el clima de aula en la calidad de educación impartida por docentes.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectCalidad de la educaciones_ES
dc.subjectMetodos de estudioes_ES
dc.subjectClima escolares_ES
dc.subjectEducacion-estudioes_ES
dc.subjectMaestria en Gerencia y Liderazgo educacionales_ES
dc.titleGestión pedagógica en el aula: clima social escolar, desde la percepción de estudiantes y profesores del séptimo año de educación básica del centro educativo urbano “Rafael María García” y del centro educativo rural “Juana de Ibarborou” de la provincia del Cañar, 2011-2012.es_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Maestría en Gerencia y Liderazgo Educacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Matute Gonzalez Mayra Margarita.pdf15.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.