Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/10559
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBalgova, Sarka-
dc.contributor.authorProaño Celi, Karina Cecilia-
dc.date.accessioned2014-09-30T16:31:32Z-
dc.date.available2014-09-30-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationProaño Celi Karina Cecilia.(2014).Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools .(Trabajo de Titulación Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Ingles).UTPL. Quito.es_ES
dc.identifier.other1149487-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/10559-
dc.descriptionEl tema del presente trabajo de titulación es: Factores que influencian la enseñanza y el aprendizaje del idioma Inglés como lengua extranjera en unidades educativas privadas del Ecuador . La investigación se llevó a cabo en la ciudad de Quito en donde se visitaron seis unidades educativas que ofrecen la enseñanza de inglés como segunda lengua. En estas instituciones se observaron 15 clases de inglés y se solicitó la colaboración de 15 alumnos y profesores para ser entrevistados y para llenar los formularios que se usaron como instrumento investigativo. El principal objetivo de la investigación fue recolectar información acerca de la realidad que viven día a día los alumnos y profesores de lengua extranjera, y analizar los factores que influencia para un mejor aprendizaje y una enseñanza más efectiva del idioma inglés. Previo a la investigación de campo, se realizó una recolección de datos que se usaron como base para iniciar el estudio. Se tomaron en cuenta estudios previos en el tema y se analizaron varias publicaciones científicas con respecto a métodos y teorías de enseñanza de Inglés como segunda lengua.es_ES
dc.description.abstractThe topic of my thesis is: Factors that influence language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools. The principal objective was to identify and analyze factors that affect the English language teaching and learning process. The research was done in six private educational institutions in Quito, where 15 classes were observed and 15 teachers and students were interviewed. Concerning the Literature Review, meaningful data about this topic was obtained through different steps. First, information about the situation of teaching English in Ecuador was gathered. Then, scientific information was analyzed regarding teaching methods and approaches. Finally, previous studies related to the subject were retrieved from different journals and analyzed. Results were tabulated and analyzed using a qualitative method, and presented in bar graphs. In conclusion, many factors must be considered to succeed in teaching and learning English. Foremost, teachers need to improve their English proficiency and master the necessary skills; students should be distributed in groups considering their needs and levels of English. Finally, institutions must provide classrooms and materials that allow teachers and students to feel comfortable during English classes.-
dc.languagespaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectEducación Secundaria Inglés-Enseñanza- Aprendizajees_ES
dc.subjectLenguaje y Lenguas- Enseñanzaes_ES
dc.subjectDisertaciones académicas- Ingleses_ES
dc.titleFactors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proano_Celi_Karina_Cecilia.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.