Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/11985
Title: Factors that influence the ESL/EFL language teaching-learning process.
Authors: Romero Sanmartin, Ninfa Susana
Elias Calles, Rocío Jazmín
metadata.dc.contributor.advisor: Ochoa Cueva, César Augusto
Keywords: Educación secundaria Ecuador
Lengua inglesa-- -Enseñanza aprendizaje
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2015-05-13
Issue Date: 2014
Citation: Romero Sanmartín Ninfa Susana, Elías Calles Rocío Jazmín.(2015).Factors that influence the ESL/EFL language teaching-learning process..(trabajo de títulación de licenciado en ciencias de la eduación mención inglés).UTPL. New York
Abstract: This study is based on the factors that influence the English Language teachinglearning process. The purpose is to analyze the current factors affecting the process. This study was conducted in a metropolitan area in the state of New York, USA; five ESL classrooms from different institutions were chosen from Community Centers and Public Schools respectively. Students varied from 21 – 50 years old in the community centers and from 9 – 12 years old in the Public Schools. Then, fifteen students were interviewed using pre-prepared questionnaires. Teachers were also interviewed, fifteen classes were observed and the method to interpret the data was quantitative. All the factors described and analyzed in this research are definitely an essential aspect of the English teaching- learning process. Hence, it is through this process where entities, teachers, and students recognize the different needs to rigorously establish an appropriate educational system that would fit into their classrooms needs to work along with.
Description: Este estudio está basado en los factores que influencian el proceso de enseñanza – aprendizaje en Inglés. El propósito es analizar los factores actuales que afectan este proceso. Este estudio fue conducido en el área metropolitana en el estado de Nueva York, Estados Unidos, cinco clases de Inglés como segunda lengua fueron escogidas entre centros comunitarios y escuelas públicas. La edad de los estudiantes fluctúa entre los 21 – 50 y desde los 9 - 12 años de edad en centros comunitarios y escuelas públicas respectivamente. Luego, quince estudiantes fueron entrevistados con cuestionarios previamente preparados. Asimismo los maestros respondieron a las entrevistas, quince clases fueron observadas y el método para interpretar los datos obtenidos fue cuantitativo. Todos los factores descritos y analizados en esta investigación son definitivamente aspectos esenciales en el proceso de enseñanza y aprendizaje en inglés; ya que por medio de este proceso donde entidades, maestros y estudiantes reconocen las diferentes necesidades para así rigurosamente establecer un sistema educacional apropiado que pueda adaptarse a las necesidades con las que se trabaja.
metadata.dc.identifier.other: 1157716
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/11985
metadata.dc.language: eng
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elias_Calles_ Rocio_Yasmin_ Romero_Sanmartin_ Ninfa_Susana.pdf4.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.