Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/12555
Title: Teachers and students perceptions of teaching English in small classes in Ecuador
Authors: Angulo Cárdenas, Marcelo Iván
metadata.dc.contributor.advisor: Ulehlova, Eva
Keywords: Educación Secundaria
Lengua inglesa-Enseñanza
Gramática inglesa
Licenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2015-06-12
Issue Date: 2015
Citation: Angulo Cárdenas Marcelo Iván.(2015).Teachers and students perceptions of teaching English in small classes in Ecuador.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Quito
Abstract: The aim of this research was to find out the teachers and students’ perceptions of teaching and learning English in small classes in order to determine if some problems in English learning have to do with the number of students that the teachers have to deal with. A class size research study was conducted based on several previous and reliable studies and theories provided by different authors through the years. A quantitative and qualitative methods have been postulated. The research sample was of 50 high school students between the age of 12 and 16 as well as 5 teachers basically in private high schools located in Quito – Ecuador. Teachers and students filled out a twenty-one question survey whose results were then analyzed through statistical charts to reveal that most teachers and students strongly agreed or agreed that smaller class sizes increase student’s achievement. Based on literature findings and previous studies as well as well as on the results that surveys, note- taking and observation class sheets supplied, it could be concluded that smaller class sizes do increase students’ achievement. Key words: class size, research, quantitative, qualitative, sample, survey, achievement, previous studies, observation, perception.
Description: El objetivo de esta investigación fue conocer la percepción de los maestros y los estudiantes sobre la enseñanza y el aprendizaje del Inglés en clases pequeñas con el fin de determinar si algunos problemas en el aprendizaje de este idioma tienen que ver con el número de estudiantes que los profesores tienen en sus aulas. Un estudio de investigación sobre el tamaño de la clase se llevó a cabo sobre la base de varios estudios y teorías proporcionadas por diferentes autores a través de los años anteriores. Los métodos utilizados para el efecto fueron tanto cuantitativos como cualitativo. Para el diseño de la investigación se utilizó una muestra de 50 estudiantes de secundaria entre las edades de 12 y 16, así como 5 profesores, misma que fue realizada principalmente en instituciones educativas privadas de la ciudad de Quito – Ecuador. Con base en los hallazgos de la literatura y los estudios anteriores, así como los resultados que las encuestas, registro de notas y observaciones de clase suministraron, se podría concluir que el tamaño de las clases más pequeñas permite aumentar el rendimiento estudiantil.
metadata.dc.identifier.other: 1159769
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12555
metadata.dc.language: eng
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Angulo_Cardenas_Marcelo_Ivan.pdf825.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.