Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/12562
Title: The influence of large classes in the English language teaching-learning process in ecuadorian high schools
Authors: Chong Menéndez, Tereza del Rosario
metadata.dc.contributor.advisor: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Keywords: Educación Secundaria
Gramática inglesa
Lengua inglesa -enseñanza
Licenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2015-06-12
Issue Date: 2015
Citation: Chong Menéndez Tereza del Rosario.(2015).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Manta
Abstract: This research is about the influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools and its purpose is to determine the way large classes affect or not to the English language teaching-learning process. Five courses were chosen from a public high school with a minimum number of thirty five students or more on each one; learners were asked to fill out a questionnaire about three aspects concerned with the purpose of this research. The methods used were qualitative and quantitative. The main instruments used to collect data were a questionnaire and note taking which permitted to support the interpretation of results. Then the information from the questionnaires was tabulated and analyzed. The main instructional implication found was the lack of appropriate teaching methods, management of large classes, and teaching techniques from teachers. The social implication showed that students do not have opportunities to get distracted. With the psychological implications students felt stressed in large classes because of the inhibition to express themselves in front of their classmates.
Description: Esta investigación está basada en la influencia de las clases numerosas en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en colegios ecuatorianos y su propósito es determinar la forma en que las clases numerosas afectan o no al proceso de enseñanza aprendizaje del idioma Inglés. Cinco cursos fueron escogidos de un colegio público con un mínimo de treinta y cinco estudiantes o más en cada uno; se les pidió a los estudiantes llenar un cuestionario sobre tres aspectos concernientes con el propósito de la investigación. Los métodos usados en esta investigación fueron cualitativos y cuantitativos. Los principales instrumentos utilizados para recolectar datos fueron un cuestionario y toma de notas las cuales permitieron apoyar la interpretación de los resultados. Después la información de los cuestionarios fue tabulada y analizada. Los principales descubrimientos mostraron que las clases numerosas no representan un aspecto adverso en el proceso de enseñanza – aprendizaje debido a la percepción de los estudiantes quienes mencionaron que la mayor parte del tiempo sus profesores intentan utilizar variadas actividades las que les ayudan a estar más involucrados y activos en clases.
metadata.dc.identifier.other: 1159775
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12562
metadata.dc.language: eng
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chong_Menendez_Teresa_del_Rosario.pdf678.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.