Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12567
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUlehlova, Eva-
dc.contributor.authorPeralta Gallegos, Carlos Alberto-
dc.date.accessioned2015-06-15T13:23:39Z-
dc.date.available2015-06-15-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPeralta Gallegos Carlos Alberto.(2015).Teachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1159865-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12567-
dc.descriptionEste estudio investigó las percepciones de profesores y estudiantes respecto a la enseñanza del inglés en clases con pocos estudiantes en el Ecuador, para lo cual se realizó una encuesta basada en cuatro preguntas propuestas para la investigación y así determinar si las clases con pocos estudiantes benefician el proceso de enseñanza y aprendizaje. La muestra consistió en 75 estudiantes (de 8 a 18 años) y 3 profesores de Inglés pertenecientes a una institución educativa mixta en Quito. La recolección de la información tuvo un enfoque cuantitativo, utilizando cuestionarios compuestos de 21 y 22 preguntas de selección múltiple para profesores y estudiantes respectivamente. Los resultados fueron analizados conforme a la presencia de frecuencia y su relación con cada una de las preguntas de investigación. Los resultados muestran que, las clases con pocos estudiantes ofrecen numerosos beneficios para la enseñanza del inglés en el Ecuador independientemente de las características particulares de los estudiantes y estilo de enseñanza del profesor. Aun así, las autoridades tienen que enfocarse en capacitar a los educadores con acceso a las estrategias pedagógicas y recursos tecnológicos actuales.es_ES
dc.description.abstractThis study investigated the teachers’ and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador. To reach the aim of this research, a survey questionnaire was developed based on four research questions in order to obtain answers about whether small classes benefit the teaching and learning process of English from a variety of angles. The sample consisted of 75 students (ages 8 to 18) and 3 teachers in charge of five English classes, who attend a private co-educational school located in Quito-Ecuador. In order to collect data, a quantitative approach was used through 21 and 22 closed-ended questions for teachers and students respectively in a form of multiple choices. The questionnaire was administered to teachers and students. The results were examined according to the presence of frequency and its relation to each proposed question. This research concludes that, overall, small class size provides numerous benefits for the teaching of EFL in Ecuador despite the particular characteristics of students and the teaching style used by the teacher. But still, the authorities have to aim for well-trained educators, with access to current pedagogical strategies and technological resources.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectGramática inglesaes_ES
dc.subjectLengua inglesa-Enseñanzaes_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleTeachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Peralta_Gallegos_Carlos_Alberto.pdf778.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.