Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12569
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQuiñónez Beltrán, Ana Lucía-
dc.contributor.authorSilva Acosta, María Augusta-
dc.date.accessioned2015-06-15T15:40:14Z-
dc.date.available2015-06-15-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationSilva Acosta María Augusta.(2015).Teachers and students perceptions of teaching English in small classes in Ecuador.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1159867-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12569-
dc.descriptionEste estudio: “Las percepciones de profesores y estudiantes respecto a estudiar en clases pequeñas”, tiene como objetivo encontrar posibles beneficios y limitaciones al enseñar y aprender inglés como segunda lengua en grupos pequeños. En esta investigación los métodos cuantitativo y cualitativo fueron usados, los instrumentos fueron la observación y encuestas hechas a estudiantes y docentes. El análisis se realizó en base a cuestionarios con enunciados pre-establecidos que fueron entregados a 80 alumnos de entre 11 y 15 años de edad, de un colegio particular en Quito – Ecuador; asimismo, a cinco profesores con más de ocho años de experiencia enseñando inglés en clases pequeñas. Adicionalmente cinco clases fueron observadas para recopilar información relevante sobre estrategias usadas por profesores y las percepciones de los estudiantes frente a estas. Los resultados encontrados en este estudio, demuestran que el aprendizaje y la enseñanza del idioma inglés en clases pequeñas es beneficioso para profesores y estudiantes, ya que facilitan al docente realizar actividades personalizadas que aseguran un aprendizaje significativo y las actividades desarrolladas permite a los estudiantes participar más frecuente y activamente.es_ES
dc.description.abstractThe current study: “Teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador”, aims at finding possible benefits and limitations while teaching and learning English as a second language in small groups. In order to carry out this research quantitative and qualitative methods were used; the instruments employed were the observation as well as teachers’ and students’ surveys. The analysis was based on questionnaires with 22 posed statements, they were handed out to 80 students aged between 11 and 15 years old from a private high school in Quito - Ecuador; likewise, five teachers, with more than eight years of experience on teaching in small classes. In addition, five classes were observed to gather the most relevant information regarding strategies and resources used by teachers and students’ feelings and perceptions towards these. The findings demonstrate that learning and teaching English in small classes are beneficial for both, teachers and students, since they facilitate teachers to perform personalized activities which improve students’ significant learning and the activities allow pupils to participate more frequently and actively.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectGramática inglesaes_ES
dc.subjectLengua inglesa -enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleTeachers and students perceptions of teaching English in small classes in Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Silva_Acosta_Maria_Augusta.pdf914.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.