Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12888
Title: Desempeño docente en el proceso de enseñanza aprendizaje. Estudio realizado en educación básica del centro educativo María Angélica Idrobo, durante el año lectivo 2013-2014
Authors: Rubio Rivadeneira, Diego Francisco
Landeta Benavides, Cristina Soledad
Keywords: Personal docente
Desempeño Docente
Enseñanza
Aprendizaje
Licenciado en ciencias de la educación mención educación básica
Issue Date: 2015
Citation: Landeta benavides Cristina Soledad.(20159).(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención educación básica):UTPL.Ibarra
Abstract: The present work researches the development of professors in legal management, learning, planning, leadership, and communication areas. Looking forward to strength those strategies in initial training and quality instruction into the process of teacher learning. The investigation was taking place at Maria Angelica Idrobo middle school, locate in the city of Ibarra, province of Imbabura. For this research we used questionnaires based on the above fields will be used with the following results: They don’t provide any educational manual designate to create projects to strengthen the area of knowledge. Teachers have enough interest in developing community projects. Teaching and administrative service work is marked by the appearance according to new legal provisions of the Ministry of Education. They manage schedules based on stipulated by the Ministry of Education They offer warmth and professionalism education. They know and apply the guidelines planned by the current curriculum reform. As noted I invite the audience to read this research, that way everyone could have clear ideas of the educational performance and service provided at María Ángelica Idrobo middle School.
Description: El presente trabajo investiga el desempeño docente en los ámbitos de: gestión legal, del aprendizaje, de la planificación, del liderazgo y comunicación. Buscando fortalecer las estrategias aplicadas en la formación inicial y la calidad en proceso de enseñanza aprendizaje del docente. El estudio se realizó en la Escuela María Angélica Idrobo de la ciudad del Ibarra, provincia de Imbabura. Para la investigación se utilizó cuestionarios basados en los ámbitos mencionados obteniendo los siguientes resultados. No tienen un manual de diseño de proyectos educativos para fortalecer el área del conocimiento. Los docentes tienen poco interés para elaborar proyectos con la comunidad. El trabajo docente administrativo y de servicio está marcado por el aspecto legal según nuevas disposiciones del Ministerio de Educación. Manejan planificaciones basadas en lo estipulado por el Ministerio de Educación. Imparten la educación con calidez y profesionalismo. Conocen y aplican los lineamientos planteados por la actual Reforma Curricular. Por lo anotado invito a leer esta investigación, así tendremos ideas claras del desempeño docente en la Escuela María Angélica Idrobo y el servicio educativo que brinda.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12888
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Landeta_Benavides_Cristina_Soledad.pdf4.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.