Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12928
Title: | Students perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria Calva Sarango, Angélica Hidalgo Torres, Eliana del Cisne |
Keywords: | Educación Secundaria Comunicación Enseñanza Clase escolar comunicación oral Licenciado en cienciasde la educación mención inglés |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Calva Sarango Angelica,Hidalgo Torres Eliana del Cisne.(2015).Students perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools .(trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Cariamanga |
Abstract: | Ecuadorian educational authorities have demonstrated great interest in improving teachers’ language skills to help students to improve their English learning process, specifically their oral communication. However, it is common for an English teacher to deal with students who remain silent and reluctant to speak in class activities. Being the main goal of language teaching to help students to use English communicatively, it is important to determine why some learners do not participate actively in oral activities. Therefore, this research has as main purpose to answer these research questions: How does motivation influence students’ willingness to orally communicate? How does proficiency level influence students’ willingness to orally communicate? How does personality influence students’ willingness to orally communicate? Through responding those inquiries authorities and teachers would be able to develop new strategies to motivate learners and help them to communicate in the foreign language. The language communicative learning process is a fundamental goal in teaching, since it engages students in authentic activities that develop a real sense of oral communication and gives students the main skill of speaking. |
Description: | Esta investigación se titula percepciones que tienen los estudiantes acerca de los factores que influyen en su disposición para comunicarse oralmente en Inglés en el aula en colegios Ecuatorianos. El propósito principal de este estudio es conocer los factores que influyen en las habilidades orales de los estudiantes durante el desarrollo de las actividades de inglés. El lugar dónde se llevó a cabo la investigación fue un colegio público ubicado en Cariamanga, Loja, Ecuador. En dicha institución, se seleccionaron profesores y sus estudiantes de cinco clases para recolectar los datos. Estos participantes pertenecieron a 10mo año de educación básica, primero y tercer año de bachillerato. El estudio analizó la percepción que los estudiantes tienen para su disposición de comunicarse oralmente en clases de inglés, estas percepciones estuvieron involucradas con la motivación, nivel de conocimientos y personalidad. El enfoque aplicado en esta investigación es cualitativo y cuantitativo. Para la recolección de datos se utilizaron instrumentos como cuestionarios y registros de observación. El análisis mostró que los estudiantes no se sienten motivados a hablar inglés en clase debido a la influencia que ellos tienen de su primera lengua en la enseñanza de un nuevo idioma. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12928 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Calva_Sarango_Angelica_Hidalgo_Torres_Eliana_del_Cisne.pdf | 780.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.