Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12934
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQuiñonez Beltrán, Ana Lucía-
dc.contributor.authorMartínez Durán, Luis Mauricio-
dc.date.accessioned2015-08-26T19:07:14Z-
dc.date.available2015-08-26-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationMartínez Durán Luis Mauricio.(2015).Teachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador .(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Riobambaes_ES
dc.identifier.other1161742-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12934-
dc.descriptionEl tema de esta investigación es “Percepciones de profesores y estudiantes sobre el proceso de enseñanza del inglés en clases pequeñas”, y el propósito general es conocer los beneficios de enseñar y aprender inglés en clases con menos de 20 alumnos, así como la actitud de los estudiantes, y las actividades y recursos utilizados por los profesores. Esta investigación se desarrolló en un colegio en la ciudad de Riobamba, Ecuador, en el cual se observaron 5 clases, y se entrevistaron profesores y estudiantes que pertenecen a clases pequeñas. Se utilizó un enfoque cualitativo y cuantitativo para explorar, explicar, describir, y analizar los resultados. Las técnicas utilizadas fueron entrevistas, apuntes, y observaciones. Los instrumentos fueron cuestionarios y hojas de observación. La conclusión más importante de este estudio permite ver que la enseñanza del inglés en clases pequeñas tiene un alto beneficio para los estudiantes. Los profesores pueden desarrollar actividades dirigidas a promover la colaboración y participación activa entre los estudianteses_ES
dc.description.abstractThe topic of this research is “Teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador” and it seeks to answer the following questions: What are the benefits of teaching and learning in small classes? What teaching strategies and resources benefit the teaching of English in small classes? How do students feel about learning English in small classes? And, Are there any limitations when teaching English in small classes? This research was developed at a high school in the city of Riobamba, Ecuador. Five small classes were observed, and the teachers and students were interviewed. The students were between 12 and 17 years old, and their teachers are professionals in teaching English. A qualitative and quantitative approach was used to explore, explain, describe, and analyze the results. The data was collected using techniques such as survey, note-taking, and observation. The instruments were questionnaires and observation sheets. The most important conclusion in this study shows that small classes benefit the English teaching-learning process since teachers develop interactive activities.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectComunicaciones_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectClase escolares_ES
dc.subjectcomunicación orales_ES
dc.subjectEsudianteses_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención ingléses_ES
dc.titleTeachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martinez_Duran_Luis_Mauricio.pdf686.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.