Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12935
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQuiñonez Beltrán, Ana Lucía-
dc.contributor.authorMendoza Vivanco, Flor Susana-
dc.date.accessioned2015-08-27T12:53:06Z-
dc.date.available2015-08-27-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationMendoza Vivanco Flor Susana.(2015).Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools .(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Alamores_ES
dc.identifier.other1161753-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12935-
dc.descriptionFactors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools es una investigación que se llevó a cabo con el fin de identificar si factores relacionados con los estudiantes, los profesores, las aulas y las instituciones influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. Esta investigación se desarrolló en seis colegios ecuatorianos privados en la ciudad de Loja; ahí, durante el proceso, una entrevista y una encuesta se aplicaron a quince profesores. Además, una de sus clases fue observada y un estudiante de cada clase fue seleccionado al azar para responder a un cuestionario. Los resultados obtenidos fueron analizados a través de los métodos cuantitativo y cualitativo y representados en cuadros gráficos. Como conclusión general, se encontró que factores tales como estudiantes con bajo nivel de dominio del idioma Inglés y la falta de supervisión institucional afectan el proceso de enseñanza - aprendizaje del idioma Inglés en los establecimientos educativos observados.es_ES
dc.description.abstractFactors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools is a research that was carried out in order to identify if factors related to students, teachers, classrooms, and institutions influence the English language teaching-learning process. This research was developed in six private high schools in the city of Loja; there, during the process, an interview and a survey were applied to fifteen teachers. In addition, one of their classes was observed and one student from each class was selected randomly to answer a questionnaire. The gathered results were analyzed through quantitative and qualitative methods and represented in graphical charts. As a general conclusion, it was found that factors such as students with low level of English language proficiency and lack of institutional monitoring affect the English language teaching-learning process in the observed educational establishments.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectIngléses_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en cienciasde la educación mención ingléses_ES
dc.titleFactors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mendoza_Vivanco_Flor_Susana.pdf843.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.