Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12935
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Quiñonez Beltrán, Ana Lucía | - |
dc.contributor.author | Mendoza Vivanco, Flor Susana | - |
dc.date.accessioned | 2015-08-27T12:53:06Z | - |
dc.date.available | 2015-08-27 | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Mendoza Vivanco Flor Susana.(2015).Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools .(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Alamor | es_ES |
dc.identifier.other | 1161753 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12935 | - |
dc.description | Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools es una investigación que se llevó a cabo con el fin de identificar si factores relacionados con los estudiantes, los profesores, las aulas y las instituciones influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. Esta investigación se desarrolló en seis colegios ecuatorianos privados en la ciudad de Loja; ahí, durante el proceso, una entrevista y una encuesta se aplicaron a quince profesores. Además, una de sus clases fue observada y un estudiante de cada clase fue seleccionado al azar para responder a un cuestionario. Los resultados obtenidos fueron analizados a través de los métodos cuantitativo y cualitativo y representados en cuadros gráficos. Como conclusión general, se encontró que factores tales como estudiantes con bajo nivel de dominio del idioma Inglés y la falta de supervisión institucional afectan el proceso de enseñanza - aprendizaje del idioma Inglés en los establecimientos educativos observados. | es_ES |
dc.description.abstract | Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools is a research that was carried out in order to identify if factors related to students, teachers, classrooms, and institutions influence the English language teaching-learning process. This research was developed in six private high schools in the city of Loja; there, during the process, an interview and a survey were applied to fifteen teachers. In addition, one of their classes was observed and one student from each class was selected randomly to answer a questionnaire. The gathered results were analyzed through quantitative and qualitative methods and represented in graphical charts. As a general conclusion, it was found that factors such as students with low level of English language proficiency and lack of institutional monitoring affect the English language teaching-learning process in the observed educational establishments. | es_ES |
dc.language | spa | es_ES |
dc.subject | Educación Secundaria | es_ES |
dc.subject | Inglés | es_ES |
dc.subject | Enseñanza | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje | es_ES |
dc.subject | Lenguaje y lenguas enseñanza | es_ES |
dc.subject | Licenciado en cienciasde la educación mención inglés | es_ES |
dc.title | Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mendoza_Vivanco_Flor_Susana.pdf | 843.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.