Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13140
Title: | Teachers and Students’ perceptions of teaching and learning English as a second language in small classes |
Authors: | Arias Córdova, María Olivia Casali Fernández, Verónica Paola |
Keywords: | Inglés- enseñanza Lengua inglesa-Enseñanza Licenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Casali Fernández Verónica Paola.(2015).Teachers and Students’ perceptions of teaching and learning English as a second language in small classes.(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.New York |
Abstract: | This research work is about teaching and learning English as a second language (ESL) in small classes. The principal objective of this investigation is to determine the benefits of teaching ESL in small classes, examine effective strategies and resources, inquire about students’ feelings about learning ESL in small classes, and find out about perceived limitations to teaching ESL in small classes. Five ESL classes were observed and students and teachers were surveyed at a church in Norristown and a high school in Philadelphia, both located in the state of Pennsylvania. For this research work, the qualitative and quantitative research and several methods were used. The qualitative research was utilized for the narrative data in all the process, and the quantitative research was used the numerical data. The data was gathered by administering questionnaires to teachers and students. Additional data was gathered through class observations as well as interviews. Main findings were found after the analysis of the questionnaires, interviews, and class observations. Survey and observation results were analyzed and suggest that greater teacherstudent and student-student interaction facilitate frequent and in-depth feedback |
Description: | El presente estudio explora la enseñanza y aprendizaje de inglés como segundo idioma en clases con pocos estudiantes. El objetivo principal de la investigación es determinar los beneficios de la enseñanza en clases pequeñas, examinar las estrategias y recursos que le son eficaces, investigar la percepción de los estudiantes acerca de aprender inglés como segundo idioma en clases con pocos compañeros y descubrir las limitaciones que los participantes perciban al enseñar y aprender inglés como segundo idioma en clases pequeñas. Cinco clases de inglés como segundo idioma fueron observadas y encuestadas en las escuelas de inglés como segundo idioma de una iglesia “Church” en Norristown y un colegio secundario “High School” en Philadelphia, las dos localizadas en el estado de Pensilvania, Estados Unidos. Los resultados de las encuestas y las observaciones fueron analizadas y estos sugieren que hay una mayor interacción entre maestro - estudiante y entre estudiantes, lo cual permite una retroalimentación frecuente y exhaustiva |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13140 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Casali_Fernandez_Veronica_Paola.pdf | 674.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.