Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14125
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorParedes Zúñiga, Fabián Marcelo-
dc.contributor.authorOrellana Macías, Wilman Mike-
dc.contributor.authorNavarrete Arévalo, Fernanda Elizabeth-
dc.date.accessioned2016-02-04T21:10:44Z-
dc.date.available2016-02-04-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationOrellana Macías, Wilman Mike . Navarrete Arévalo, Fernanda Elizabeth. (2015). Factors that influence the English language Teaching-Learning process in ESL/EFL classrooms. (Trabajo de Titulación Licenciada en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, New York.es_ES
dc.identifier.other1169535-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14125-
dc.descriptionEsta investigación se centra en la identificación y análisis de los diferentes factores que influyen en la enseñanza y el proceso de aprendizaje del idioma Inglés en aulas de ESL e EFL. El estudio fue realizado en cinco escuelas del estado de Nueva York. Los datos se recolectaron en tres aulas de cada institución. Las muestras se obtuvieron de mediante observación, cuestionarios y notas tomadas de alumnos y profesores que participan en el programa inglés como segundo idioma del sexto, séptimo y octavo grado. Luego de un análisis cuantitativo, los resultados demostraron que los factores que afectan el proceso de enseñanza y aprendizaje de Inglés son principalmente la falta de adecuada planificación de lecciones de clase, la ausencia de recursos proporcionados en las aulas, la pluralidad de los estudiantes en un salón de clases y también aspectos como, la actitud, la edad y la motivación.es_ES
dc.description.abstractThis research focuses on identifying and analyzing different factors that influence the English language teaching - learning process in ESL/EFL classrooms. The study was conducted in five schools within New York State. Data was gathered from three classrooms in each institution. Samples of students and teachers involved in ESL programs from sixth, seventh and eighth grades were collected by observing classrooms, obtaining information from teachers and students, as well as from questionnaires and notes. The examination and recording of all the data was developed by employing four distinct components: separated by factors concerning teachers, factors concerning students, factors concerning classrooms, and factors concerning institutions. After collecting the information from the interviews and surveys from teachers and students, a statistical analysis of the results was conducted. The results obtained from the research, identified that the factors affecting the process of teaching and learning English are the lack of well prepared lesson plans, the absence of appropriate resources in the classroom, the range of students in a classroom as well as other aspects as such, age attitude, and motivation.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectInglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciada en ciencias de la educación mención i inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleFactors that influence the English language Teaching-Learning process in ESL/EFL classrooms.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Orellana_Macias_Wilman_Mike_Navarrete_Arevalo_Fernanda_Elizabeth.pdf4.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.