Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUlehlova, Eva-
dc.contributor.authorCelis Torres, Martha Soledad-
dc.date.accessioned2016-02-04T22:53:17Z-
dc.date.available2016-02-04-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationCelis Torres, Martha Soledad. (2015). Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles). UTPL, Machalaes_ES
dc.identifier.other1169539-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14134-
dc.descriptionLa presente investigación es sobre “La percepción de los estudiantes sobre los factores que influyen en su disposición para comunicarse oralmente en la clase de Inglés en los colegios de Ecuador.” El propósito de esta investigación es conocer la percepción de los estudiantes sobre los factores que influyen en la disposición para comunicarse oralmente en la clase del idioma extranjero. Esta investigación fue en cinco colegios de la ciudad de Machala provincia de El Oro. Cien estudiantes entre 13 y 20 años, participaron: octavo año de educación básica, primero, segundo y tercero año de bachillerato de un colegio público. La información incluyó clase de observación y una encuesta aplicada a los estudiantes. Las respuestas de los estudiantes fueron contadas, interpretadas y representadas a través de gráficos. Las encuetas también fueron analizadas cualitativamente a través de una relación establecida entre la revisión de la literatura, respuesta de los estudiantes encuestados y las clases observadas. La presente investigación nos permitió determinar las razones por las cuales los estudiantes se sienten motivados en la clase de Inglés.es_ES
dc.description.abstractThe present research is about “Students‟ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools”. The purpose is research about the students‟ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom. This research was carried out in five Ecuadorian high schools in the city of Machala, El Oro province. Besides, one hundred high school students, between the ages of 13 and 20 years , participated in this study as following: basic education of eighth year and first, second and third year of senior high school in a state high school. The information included class observation and surveys to students. Student‟s answers were counted, interpreted and represented into graphics using the quantitative method. The surveys were qualitatively analyzed by considering the literature review, opinions of the students and the observed classes. The present research allowed us to determine the reasons because high school students felt motivated and unmotivated to participate in English class.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectInglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectEstudiantes – Comunicaciónes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudents’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Celis_Torres_Martha_Soledad.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.