Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14143
Title: Teachers´ and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador.
Authors: Pila Salazar, Rosa Ana
metadata.dc.contributor.advisor: Quiñonez Beltrán, Ana Lucía
Keywords: Educación secundaria
Inglés – Enseñanza
Estudiantes – Comunicación
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-02-05
Issue Date: 2015
Citation: Pila Salazar, Rosa Ana. (2015). Teachers´ and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles). UTPL, Quito
Abstract: The present study “Teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador” is aimed to establish how educators and pupils perceive the teaching-learning process in small classes. The information was obtained in two private high schools in Quito. Five English educators and eighty one students were selected randomly. They belonged to five small classes: 8th grade to 2nd senior year. The students ranged 12 to 17 years old. Similar surveys were applied to the selected teachers and students in order to get the field information; in addition, five English classes were observed. The data was analyzed quantitative and qualitatively. The study concludes that both teachers and students perceive that teaching English to small classes benefit the learning process. They believe that teaching to small classes facilitate the development and application of methods and strategies to make learners improve language skills. Besides, it was found that students in small classes are more agreeable to interact and participate actively during the lesson time; and, teachers can give group and individual feedback to the learners.
Description: El tema “Percepciones de profesores y estudiantes a cerca de la enseñanza del idioma Inglés en clases pequeñas en el Ecuador” tiene como objetivo principal determinar cómo perciben tanto maestros como alumnos la enseñanza y el aprendizaje del idioma Inglés en clases pequeñas. La información fue obtenida en dos instituciones educativas privadas de Quito, de los cuales se seleccionaron 5 maestros y 81 estudiantes pertenecientes a clases pequeñas de octavo grado de educación básica a segundo año de secundaria. Los estudiantes tenían entre 12 y 17 años. Similares cuestionarios fueron aplicados a estudiantes y maestros para obtener la información de campo. Además, cinco clases fueron observadas y los datos fueron analizados cuantitativa y cualitativamente. El estudio concluye que tanto profesores como estudiantes perciben que la enseñanza en clases pequeñas beneficia el proceso de aprendizaje. Ellos creen que las clases pequeñas facilitan el desarrollo y la aplicación de métodos y estrategias para hacer que los estudiantes mejoren las cuatro destrezas. Además, el estudio resume que los estudiantes en pequeñas clases están más dispuestos a interactuar y participar activamente durante la clase, y los profesores pueden dar retro alimentación grupal e individual a sus alumnos.
metadata.dc.identifier.other: 1169547
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14143
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pila_Salazar_Rosa_Ana.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.