Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14144
Title: Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schools.
Authors: Vazquez Ortíz, Wazhington Oswaldo
metadata.dc.contributor.advisor: Benítez Correa, Carmen Delia
Keywords: Educación secundaria
Inglés – Enseñanza
Estudiantes – Comunicación
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-02-05
Issue Date: 2015
Citation: Vazquez Ortíz, Wazhington Oswaldo. (2015). Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schools.
Abstract: This research work intends to explain the factors that affect the English language teaching-learning process in public high schools in the city of Azogues, Ecuador; the study was done in five different high schools. To gather the data, a questionnaire of 20 questions was applied to English teachers. It contained questions related to the level of education, teaching methods, types of classroom activities among others. In order to corroborate the data, an observation format was used for registering class observations; teachers were also interviewed. Additionally, a student from each class was questioned. Finally, the results were processed, analyzed, and discussed quantitatively and qualitatively. After the results were analyzed, it was noticed that one of the factors affecting the teaching- learning process is the lack of motivation of students, and the low attraction to the English language learning. The number of students is also another factor that affects the quality of English in the language teaching learning process.
Description: Este trabajo de investigación está dirigido a explicar los factores que afectan el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en las instituciones secundarias públicas de la ciudad de Azogues; el estudio se realizó en cinco diferentes instituciones secundarias. Para recopilar los datos, se aplicó un cuestionario de 20 preguntas a los profesores de inglés. Los cuestionarios contienen preguntas relacionadas con el nivel de educación, métodos de enseñanza, tipos de actividades en el aula, entre otros. Con el fin de corroborar los datos, se utilizó un formato de observación para registrar la información de las observaciones de clase. Además se entrevistó a los maestros acerca de esto. Un estudiante de cada clase también fue entrevistado. Por último, los datos fueron procesados y luego analizados y discutidos cuantitativa y cualitativamente. Después de analizados los resultados se observó que uno de los factores que afecta el proceso de enseñanza-aprendizaje es la falta de motivación y la baja atracción al aprendizaje del idioma Inglés. El número de estudiantes es otro factor que afecta la calidad de la enseñanza del Inglés en el proceso de enseñanza-aprendizaje de Idiomas.
metadata.dc.identifier.other: 1169549
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14144
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vazquez_Ortiz_Wazhington_Oswaldo.pdf22.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.