Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14221
Title: | Análisis de los usos de la tecnología en los estudiantes de la Universidad de Cuenca. |
Authors: | Gómez Alvarado, Héctor Fernando Cueva Jumbo, Darwin Bolívar |
Keywords: | Internet educación superior Ingeniero en informática-Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | Cueva Jumbo darwin Fernando.(2016).Análisis de los usos de la tecnología en los estudiantes de la Universidad de Cuenca..(trabajo de titulación de ingeniero en informática).UTPl.Zamora |
Abstract: | As main objective of this analysis is set up to determine the uses of technology in Cuenca University students’ y la relation that it has with economic income and academic performance which provides an information base that can be used to future research work and above all for the educative institution will implement actions that it thinks convenient to reach quality education as requires it new states polices which adjust the high education. It’s determined that the familiar economic of students is low, the use of technology for learning is high, and in the same way for entertainment. Thus it is also identified that academic performance can be considered as very good, because the majority of students approve the subjects in which had enrolled The results explain that the use of technology is not influenced by the family economy of the students, and academic performance doesn’t vary the degree or type of inclusion of the technology in academic activities or entertainment |
Description: | Se plantea como objetivo principal de este análisis, determinar los usos de la tecnología en los estudiantes de la Universidad de Cuenca, y la relación que tiene con los ingresos económicos y rendimiento académico, de lo cual se obtiene un base informativa que puede ser utilizada para futuros trabajos investigativos y sobre todo para que la institución educativa ejecute acciones que crea convenientes para alcanzar una educación de calidad como lo requiere las nuevas políticas estatales que regulan la educación superior. Se determina que la economía familiar de los estudiantes es baja, el nivel de uso de tecnología para el aprendizaje es alto, y de igual forma para el entretenimiento. Así también se identifica que el rendimiento académico puede ser considerado como muy bueno, pues la mayoría aprueba todas las asignaturas en las que se matricula. Los resultados obtenidos explican que el uso de la tecnología no se ve influenciado por la economía familiar de los estudiantes; y que el rendimiento académico no varía por el grado o tipo de inserción de la tecnología en actividades académicas o de entretenimiento. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14221 |
Appears in Collections: | Ingeniero en Informática |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cueva_Jumbo_Darwin_Bolívar.pdf | 2.56 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.