Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14227
Title: Gestión del Proceso de Negocio de Débitos o Créditos por Servicios Bancarios en Asociación de Ahorro y Crédito para la Vivienda Mutualista Azuay
Authors: Romero Gonzalez, Maira Alexandra
Bravo Astudillo, Luis Mario
Keywords: Créditos
Servicios bancarios
Ingeniero en informática-Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Bravo Astudillo Luis Mario.(2016).Gestión del Proceso de Negocio de Débitos o Créditos por Servicios Bancarios en Asociación de Ahorro y Crédito para la Vivienda Mutualista Azuay.(Trabajo de titulación de ingeniero en informática).UTPL.Cuenca
Abstract: The end of degree project has been developed for improving the performance of existing process Business Process Management of debits or credits for Banking Services, the Association of Debit and Credit Mutualista Azuay, the same running a manual and automatic way, affecting the execution of the process in a non-timely, reliable and safe manner. This research focused on: analysis, evaluation, design and documentation of a deliverable to streamline and standardize the process of debits and credits on banking services in Mutualista Azuay, following the methodology of process improvement Mutualista Azuay and using tool and fast analysis methodology for modeling and design technologies oriented BPM (Business Process Management) and complement BPMN (Business Process Model and Notation) design processes.
Description: El trabajo de fin de titulación, ha sido desarrollado con el propósito de mejorar la Gestión del Proceso de Negocio de Débitos o Créditos por Servicios Bancarios en la Asociación de Ahorro y Crédito para la Vivienda Mutualista Azuay; el mismo que actualmente se ejecuta de forma manual y automática, lo cual afecta negativamente a los atributos del proceso tales como: oportuno, confiable y seguro. La investigación se concentró en analizar, evaluar la gestión de procesos de la entidad, con el fin de diseñar y documentar en un manual de procesos de débitos y créditos por cobros de los servicios bancarios en Mutualista Azuay, considerando la metodología de mejora de procesos de la entidad, mediante el análisis y diseño rápido para la modernización de los procesos orientados a tecnologías BPM (Business Process Management) y complemento BPMN (Business Process Model and Notation)
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14227
Appears in Collections:Ingeniero en Informática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bravo_Astudillo_Luis_Mario.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.