Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14363
Title: Factors that influence the English language teaching- learning process in Ecuadorian private high schools
Authors: Borrero Cruz, Carola Estefanía
Borrero Cruz, Melina Mariela
metadata.dc.contributor.advisor: Cabrera Solano, Paola Alexandra
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Inglés – Enseñanza
Modelos de enseñanza – Inglés
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-03-14
Issue Date: 2016
Citation: Borrero Cruz, Carola Estefanía. Borrero Cruz, Melina Mariela. (2016). Factors that influence the English language teaching- learning process in Ecuadorian private high schools. (Trabajo de titulación Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja.
Abstract: Learning a second language can be influenced by several factors, such as class size, seating arrangement, teaching techniques, teachers’ instructional competence, and others. This thesis was intended to establish the relationship between these factors and their influence in both teachers and students from private high schools in the city of Loja, Ecuador. The sample included fifteen students and fifteen teachers from five different private high schools in the urban area of the city of Loja. They were given a questionnaire (specific for each population) that included questions regarding the teaching methods and techniques, and their opinion about the effects in the learning process. After a deep analysis of the results, the authors concluded that, among different private high schools, the teacher’s formal education and experience in the field, as well as class size and the hours per week dedicated for the English subject were the most important factors that influenced the teaching-learning process. Other factors such as teaching methods and techniques were related to the teacher’s experience.
Description: El aprendizaje de un segundo idioma puede estar influenciado por varios factores, como por ejemplo el tamaño de la clase, la disposición de los asientos, las técnicas de enseñanza, los docentes, las competencias de instrucción entre otros. Esta tesis pretende establecer la relación entre estos factores y su influencia, tanto en los profesores como en los estudiantes de los Colegios privados de la ciudad de Loja, Ecuador. La investigación incluyó a quince estudiantes y quince profesores de cinco escuelas secundarias privadas de la zona urbana de la ciudad de Loja. Se entregó un cuestionario (específico para cada población) que incluyó preguntas acerca de los métodos y técnicas de enseñanza, así como su opinión acerca de los efectos en el proceso de aprendizaje. Después de un análisis exhaustivo de los resultados, los autores concluyeron que, entre las diferentes escuelas secundarias privadas, la educación del profesor y experiencia en el campo, así como el tamaño de la clase y las horas semanales dedicadas a las clases de inglés eran los factores más importantes que influyeron el proceso de enseñanza-aprendizaje. Otros factores como los métodos y técnicas de enseñanza, estaban relacionados con la experiencia del maestro.
metadata.dc.identifier.other: 1171202
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14363
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borrero_Cruz_Carola_Estefania_Borrero_Cruz_Melina_Mariela.pdf2.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.