Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14369
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paúl Fernando-
dc.contributor.authorGonzález Sánchez, Juan Pablo-
dc.date.accessioned2016-03-14T19:10:00Z-
dc.date.available2016-03-14-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationGonzález Sánchez, Juan Pablo. (2016). Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Azogues.es_ES
dc.identifier.other1171249-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14369-
dc.descriptionEl idioma Inglés esta ampliamente difundido en el mundo actualmente. Este se enseña en cientos de países como segundo idioma o idioma extranjero. La investigación acerca de las percepciones de los estudiantes sobre los factores que afectan su intención de hablar Inglés en la clase esta relacionada con el contexto educativo. La investigación refleja diferentes opiniones y actitudes de los estudiantes sobre el tema. Los participantes fueron estudiantes de la ciudad de Azogues, quienes tienen edades similares y el mismo nivel educativo en general. El contexto educativo fue importante ya que en nuestro país hablar Inglés en la clase no se considera una prioridad. Los datos se mostraron en siete gráficos para ser descritos y analizados. El uso de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación permite la obtención de datos certeros así como el análisis de los mismos. De esta forma, la mayoría de los estudiantes desean adquirir habilidades comunicativas usando como medio el idioma Inglés, pero el contexto de aprendizaje afecta negativamente el logro de su objetivo.es_ES
dc.description.abstractThe English Language is far widespread around the world nowadays. It is taught in hundreds of nations as an EFL or second language. Research on Students’ perceptions on the factors that affect their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools is strongly embodied to an academic and socio linguistic context. This research project is oriented to reveal different points of view and attitudes of students towards speaking English in the classroom. The participants were high school students from the city of Azogues who share certain characteristics such as age and educational level. The educational context was relevant because in our country English speaking activities are still given little importance. The data was shown in seven graphics which were described and analyzed. The use of quantitative and qualitative methods of research allowed accurate forms of analyzing the information and obtaining detailed descriptions for the research questions. Thus, most of the students want to acquire English communicative skills but the learning context influences negatively on the achievement of this goal.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundaria – Ecuadores_ES
dc.subjectInglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectComunicación en clasees_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudents’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gonzalez_Sanchez_Juan_Pablo.pdf911.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.