Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14372
Title: The influence of large classes in the English language teaching – learning process in Ecuadorian high schools.
Authors: Molina Crespo, Morayma Guillermina
Verdugo González, Ruth Concepción
metadata.dc.contributor.advisor: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Lengua inglesa - Enseñanza-aprendizaje
Inglés- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-03-14
Issue Date: 2016
Citation: Molina Crespo, Morayma Guillermina. Verdugo González, Ruth Concepción. (2016). The influence of large classes in the English language teaching – learning process in Ecuadorian high schools. (Trabajo de titulación Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés). UTPL, Azogues.
Abstract: The topic of this research study addressed “The influnce of large classes in the English language teaching – learning process in Ecuadorian high schools”. Whose purpose is to analyze the instructional social and psychological implications that teachers and students face in large classes. The research sample was taken from two Ecuadorian high schools, located in Azogues city. The respondents belong to the eight year of education to the first year of senior high school. The students were surveyed by a questionnaire containing 21 statements ( 9 focusing on academic issues, 5 on social and 7 on psychological). The purpose of using the quantitative method in this research was to measure the level on insidence of the implications previously cited. Main findings reveal us that students in large classes do benefit with activities related to instructional implications as interaction and practice with the language skills. While, in social implications teachers do not remember all students´ names. Finally, in psychological implications large classes affect the quality of classroom atmosphere, sudents´ confidence to speak in class, and the teachers´ level of attention toward them.
Description: EL tema del presente trabajo de fin de titulación es: “the influence of large classes in the English language teaching – learning process in Ecuadorian high schools”. El objetivo de este estudio fue analizar las implicaciones, académicas, sociales y psicológicas que tanto profesores como alumnos enfrentan al trabajar con clases sobrepobladas. Las muestras tomadas en este estudio fueron de estudiantes de dos colegios ecuatorianos localizados en la ciudad de Azogues. La población estudiantil encuestada fue desde el octavo año de educación básica al primero de bachillerato. Los estudiantes encuestados contestaron 21 interrogantes (9 enfocados a aspectos académicos, 5 a sociales y 7 a psicológicos). El propósito de utilizar el método cuantitativo en este estudio fue medir el nivel de incidencia de los problemas previamente citados. Los resultados más importantes nos llevan a la conclusión de que los estudiantes de clases sobrepobladas se benefician del uso de actividades académicas como la interacción entre ellos y la práctica de las destrezas del lenguaje. Mientras que en el aspecto social para los maestros es muy difícil recordar todos los nombres de los estudiantes. Finalmente, en lo referente a los aspectos psicológicos estamos conscientes de que las clases numerosas afectan la calidad y el ambiente de la clase, la seguridad del estudiante para hablar en público y; la falta de atención de los maestros para con todos los estudiantes.
metadata.dc.identifier.other: 1171265
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14372
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Molina_Crespo_Morayma_Guillermina_Verdugo_González_Ruth_Concepción.pdf615.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.