Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14375
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Orquera Falconí, Lilia Virginia
metadata.dc.contributor.advisor: Arias Córdova, María Olivia
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Inglés – Enseñanza
Modelos de enseñanza – Inglés
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-03-15
Issue Date: 2016
Citation: Orquera Falconí, Lilia Virginia. (2016). English language students and their motivation to learn the language. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Quito.
Abstract: This work is about English language students and their motivation to learn the language, It has been carried out in order to determine how intrinsic and extrinsic motivation, activities or strategies, teaching approaches and methods and the roles of the teacher can influence on the English learning process of the students. The research was conducted at a public high school in Quito and the population for this study was about one hundred students with Spanish as a mother language, so English was considered for them as a foreign language. Quantitative and qualitative methods were used for this research. Quantitative method was used for the numerical analysis of the collected data on the surveys and the direct observation sheets using during the classes. Qualitative method was applied to collect all the necessary information for the research. This study has corroborated that English language students and their motivation to learn English is related to intrinsic and extrinsic motivation, the roles of the teachers and their applications on activities, strategies, and teaching approaches and methods.
Description: Este trabajo acerca de los estudiantes de Inglés y su motivación para aprender el idioma, ha sido desarrollado para determinar cómo tanto la motivación intrínseca, extrínseca, las actividades o estrategias, los enfoques de enseñanza, métodos y los roles de los maestros pueden influenciar en el proceso de aprendizaje de Inglés de los estudiantes. La investigación fue realizada en un colegio fiscal de la ciudad de Quito y la población para este estudio fue de alrededor de cien personas, las cuales tienen al Español como lengua materna y aprender en Inglés como un lenguaje extranjero. Los métodos cuantitativos y cualitativos fueron usados para la investigación. El método cuantitativo fue usado para ofrecer un análisis numérico de los datos recolectados en las encuestas y en las hojas de observación directa durante las clases. El método cualitativo se aplicó para recolectar toda la información necesaria para la investigación. Este estudio confirma que el aprendizaje de los estudiantes de inglés está relacionado con su motivación tanto intrínseca como extrínseca, los roles de los maestros y su aplicación en las actividades, estrategias, enfoques de enseñanza y métodos.
metadata.dc.identifier.other: 1171440
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14375
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Orquera_Falconi_Lilia_Virginia.pdf886.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.