Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14556
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNesterenko, Nina-
dc.contributor.authorSalazar Tamayo, José Luis-
dc.date.accessioned2016-04-05T23:53:16Z-
dc.date.available2016-04-05-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationSalazar Tamayo, José Luis. (2016). Analysis of the use of Reading and Writing techniques in both private and public Ecuadorian high schools and their influence on the quality of the teaching learning process. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención inglés). UTPL, Lojaes_ES
dc.identifier.other1173448-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14556-
dc.descriptionEl presente trabajo de investigación titulado “Análisis del uso de las técnicas de lectura y escritura y su impacto en el proceso de enseñanza-aprendizaje del Idioma Inglés en colegios públicos y privados” tiene como objetivo mostrar la efectividad de dichas técnicas dentro de clase. Asimismo, busca conocer los factores que afectan la eficacia y el desarrollo de las mismas y profundizar en la importancia del uso del material didáctico. Este estudio se realizó en la ciudad de Loja en dos colegios una fiscal y el otro particular. La población se conformó de ocho maestros y veinte estudiantes de cada institución. El análisis se desarrolló basado en las encuestas que se aplicaron a la población antes mencionada. Adicional a esto, fue necesaria la observación directa de clases para así obtener información empírica que contraste las respuestas obtenidas a través del instrumento. Finalizado el proceso de investigación se concluyó que habilidades como Reading and Writing son puestas a un segundo plano es decir no se desarrollan a la par con las otras habilidades. A lo que también se añade la falta de material didáctico y recursos tecnológicos que son de vital importancia para motivar a los alumnos.es_ES
dc.description.abstractThis research investigates and identifies the use of reading and writing techniques in High-Schools in the urban area of Loja. It was carried out with 20 English students. ´´ 10 students from and ten from private high schools also, 8 teachers (4 from public and 4 from private high schools) took part in this research. The methods used in this research were qualitative and quantitative. The quantitative research was used for collecting numeric data, analyzing, and writing the research report.” Also, the qualitative method was used for gathering the scientific information to explore the problem and develop a detailed understanding of the main phenomenon. The main instruments used to gather data were questionnaires to students and observations. In conclusion, some important findings were found in the analysis data and observations. Teachers and students should work better in the use of language skills. The educational institutions and the importance of technology in the classroom to gather the needs in the development of the four basic skills.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectEducación – Ecuadores_ES
dc.subjectTécnicas de estudioes_ES
dc.subjectLectura – Enseñanza correctivaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleAnalysis of the use of Reading and Writing techniques in both private and public Ecuadorian high schools and their influence on the quality of the teaching learning processes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Salazar Tamayo Jose Luis..pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.