Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14559
Title: The type of vocabulary learning strategies used by students to improve speaking skills at a private high school in the city of Loja
Authors: Vélez Aguilar, Andrés Isrrael
metadata.dc.contributor.advisor: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Keywords: Educación- Ecuador
Vocabulario – Aprendizaje
Escolares – Lenguaje
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-04-06
Issue Date: 2016
Citation: Vélez Aguilar Andrés Isrrael. (2016). The type of vocabulary learning strategies used by students to improve speaking skills at a private high school in the city of Loja. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja
Abstract: The present study examined the type of vocabulary learning strategies used by students to improve speaking skills at a private high school in the city of Loja. The purpose of this study was to determine the most and least used strategies by students and to analyze the effectiveness of strategies in students’ speaking. The sample selected for the study was 32 students from a private high school of Loja. Based on the aim of this research, qualitative and quantitative methods were used to determine and understand the use of vocabulary learning strategies. Additionally, the instruments applied were observations, questionnaires, and individual interviews for both students and teachers. The results showed that “to listen to English songs”, “to use English websites”; and “to watch English television programs/films” were the most used strategies by students. On the other hand, the least used strategies were “to keep a vocabulary notebook” and “to make a group of words for reviewing”. Finally, it was found that the most beneficial strategy for improving speaking skill is “interaction” because students can learn and practice English features.
Description: En la presente investigación se examinó el tipo de estrategias de aprendizaje de vocabulario utilizadas por los estudiantes para mejorar las habilidades de habla en un colegio privado en la ciudad de Loja. El propósito del estudio fue determinar las estrategias más y menos utilizadas por los estudiantes y analizar la eficacia de las mismas en el habla de los estudiantes. La muestra seleccionada para el estudio fueron 32 estudiantes de un colegio privado de Loja. En base al objetivo de esta investigación, se utilizaron métodos cualitativos y cuantitativos para determinar y comprender el uso de las estrategias para aprender vocabulario. Además, los instrumentos aplicados fueron observaciones, cuestionarios y entrevistas individuales para los estudiantes y profesores. Los resultados mostraron que "escuchar canciones en inglés", "usar sitios web en inglés"; y "ver programas de televisión/películas en inglés" fueron las estrategias más utilizadas por los estudiantes. Por otro lado, las estrategias menos utilizadas fueron "mantener un cuaderno de vocabulario" y "hacer un grupo de palabras para revisión". Finalmente, se encontró que la estrategia más beneficiosa para mejorar la habilidad de hablar es "interacción" porque los estudiantes pueden aprender y practicar características del inglés.
metadata.dc.identifier.other: 1173457
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14559
metadata.dc.language: eng
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Velez Aguilar Andres Isrrael.pdf711.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.