Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15016
Title: Análisis narratológico de la obra: Un perro puertas afuera de, Ana Carlota González
Authors: Siguencia Arias, Carmen Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Guerrero Jiménez, Galo Rodrigo
Keywords: Literatura infantil ecuatoriana
Narrativa infantil
Análisis literario
Magister en literatura infantil y juvenil-Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-06-08
Issue Date: 2016
Citation: Siguencia Arias Carmen Patricia.(2016).Análisis narratológico de la obra: Un perro puertas afuera de, Ana Carlota González.(Trabajo de titulación de Magister en Literatura infantil y juvrnil).UTPL.Azogues
Abstract: This research analyzes the work A dog Outwardly, Ana Carlota González, from the application of theoretical principle of analysis of the structure, context and literary value, in order to identify main, secondary, tertiary characters; and recognize the areas in which the author places the characters to describe the status they belong to the characters and literary structure itself of the work in analysis. The creation and deepening of Children's Literature, with aspects such as Education Curriculum Update acquire important connotations, raises student training as a creator and not just as a reader of literature. From this perspective, in this project, the requirement to establish what literary value of the work A Dog Outside is plated doors. The development of research allows us to conclude that the work under analysis has high literary quality, with approaches that address issues of interest not only to the child reader but to the general reader. Human realities pose and reflect an ethical commitment to value their space and status.
Description: La presente investigación analiza la obra Un perro puertas afuera, de Ana Carlota González, desde la aplicación del principio teórico del análisis de la estructura, contexto y valor literario, con la finalidad de identificar personajes principales, secundarios, terciarios; y reconocer los espacios en los que la autora sitúa a los personajes para describir el estatus al que pertenecen los personajes y la estructura literaria en sí de la obra en análisis. La creación y profundización de la Literatura Infantil y Juvenil, con aspectos como la Actualización Curricular de la Educación adquieren connotaciones importantes, plantea la formación del estudiante como creador y no solo como lector de literatura. Desde esta perspectiva, en el presente proyecto, se platea el requerimiento de establecer cuál es valor literario de la obra Un Perro Puertas Afuera. El desarrollo de la investigación permite concluir que la obra objeto de análisis posee gran calidad literaria, con planteamientos que abordan temas de interés no solo para el lector infantil sino para el lector en general. Las realidades humanas plantean y reflejan un compromiso ético de valorar sus espacios y estatus.
metadata.dc.identifier.other: 1176963
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15016
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Maestría en Literatura Infantil y Juvenil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Siguencia Arias, Carmen Patricia.pdf718.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.