Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15119
Title: The Influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Ipiales Michilena, Martha Lucía
metadata.dc.contributor.advisor: Ordóñez, Gabriela Cecibel
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Modelos de enseñanza-Inglés
Licenciado en Ciencias de la educación Mención Inglés-Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2016-06-23
Issue Date: 2016
Citation: Ipiales Michilena MarthaLucía.(2016).The Influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Carcelén,Quito
Abstract: The influence of the many classes in the process of teaching and learning English in secondary schools of Ecuador is the subject of this study. Its overall objective is to determine the educational, social and psychological implications that many classes have the teaching-learning process. This study was conducted in two high schools in San Antonio de Pichincha, Quito-Ecuador. The sample consisted of 188 students belonging to the 12 and 15 years old. The methods used were qualitative and quantitative and instruments were used questionnaires to students and taking notes. The results of this study showed that large classes are being affected by educational and psycho-social implications, in particular the lack of individual feedback from the teacher to students and lack of self-confidence of students to speak in front of the class. It was also found that students have fewer opportunities to participate because of the large number of learners in the classroom.
Description: La influencia de las clases numerosas en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en las escuelas secundarias del Ecuador es el tema de este estudio. Su objetivo general es determinar las implicaciones educativas, sociales y psicológicas que las clases numerosas tienen el proceso de enseñanza-aprendizaje. Este estudio se realizó en dos escuelas secundarias en San Antonio de Pichincha, Quito-Ecuador. La muestra estuvo constituida por 188 estudiantes que pertenecen a los 12 y 15 años de edad. Los métodos empleados fueron cualitativo y cuantitativo y los instrumentos usados fueron cuestionarios a los estudiantes y la toma de notas. Los resultados de este estudio mostraron que las clases numerosas están siendo afectadas por implicaciones educativas y psico-sociales, en particular la falta de retroalimentación individual por parte del profesor a los estudiantes así como la falta de auto-confianza de los estudiantes para hablar en frente de la clase. También se encontró que los alumnos tienen menos oportunidades de participar, debido al gran número de educandos dentro del aula.
metadata.dc.identifier.other: 1177786
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15119
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ipiales_Michilena_Martha_Lucia.pdf598.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.