Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15199
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Robles Nole, Liliana Elizabet
Vallejo Arias, Danilo Eduardo
metadata.dc.contributor.advisor: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Keywords: Ingles enseñanza
Lengua inglesa- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-07-04
Issue Date: 2016
Citation: Robles Nole Liliana Elizabet; Vallejo Arias Danilo Eduardo.(2016).English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Cuenca
Abstract: This study was intended to investigate the students' motivation to learn the English language, to respond, what motivates students to learn English and what prevents them from doing so. This study was conducted in two schools in Cuenca, Ecuador. A random sample of 100 students between men and women (20 students per class), aged between 12 and 17 years representing five courses, 8th of EGB to 3rd Bach, except 2nd Bach was established during the period school from 2015 to 2016. quantitative and qualitative methods were used. A questionnaire for students and an observation sheet were applied to examine the aspects that influence their motivation to learn English. In addition, five classes were observed to monitor the implementation of learning. The results reveal that most students like to learn English because of their intrinsic motivation with instrumental orientation. However, the main factors preventing them from learning English are related to the complexity of the issues, the number of students in class and the low level of language proficiency
Description: Este estudio tuvo el propósito de investigar la motivación de los estudiantes de inglés para aprender el idioma, a fin de responder, qué motiva a los estudiantes para aprender el inglés y qué los impide hacerlo. Este estudio se llevó a cabo en dos colegios en Cuenca, Ecuador. Se constituyó una muestra aleatoria de 100 estudiantes entre varones y mujeres (20 alumnos por clase), en edades de entre 12 y 17 años, en representación de cinco cursos, de 8vo de EGB a 3ro de Bach, excepto 2do de Bach durante el periodo escolar 2015-2016. Se emplearon los métodos cuantitativo y cualitativo. Se aplicaron un cuestionario para estudiantes y una hoja de observación para examinar los aspectos que influyen en su motivación para aprender el inglés. Además, se observaron cinco clases para supervisar la ejecución del aprendizaje. Los resultados revelan que a la mayor parte de los estudiantes les gusta aprender el inglés debido a su motivación intrínseca con orientación instrumental. No obstante, los principales factores que les impide aprender el inglés están relacionados con la complejidad de los temas, el número de estudiantes en la clase y el bajo nivel de conocimientos del idioma
metadata.dc.identifier.other: 1178411
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15199
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Robles_Nole_Liliana_Elizabet_Vallejo_Arias_Danilo_Eduard.pdf954.39 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Los recursos publicados en el RiUTPL se distribuyen bajo la licencia: CreativeCommons