Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15221
Title: La Educación Virtual en el Ecuador “Uso de la Tecnología en la Universidad Agraria del Ecuador
Authors: López Iñahuazo, Eulalia Raquel
metadata.dc.contributor.advisor: Gómez Alvarado, Héctor Fernando
Keywords: Tecnología educativa
Estudiantes universitarios
Minería de datos
Ingeniero en Informática-Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-07-07
Issue Date: 2016
Citation: López iñahuazo Eulalia Raquel.(2016),La Educación Virtual en el Ecuador “Uso de la Tecnología en la Universidad Agraria del Ecuador.(Trabajo de titulación de Ingeniero en Informática).UTPL.Cariamanga
Abstract: Technology march strides toward better education, to conduct this investigation the issue of the digital divide is addressed at the top like data mining education also we make reference to Information Technology and Communication later the know as ICT . For this investigation the information gathering was held at the Agrarian University of Ecuador (UAE) through surveys and interviews conducted among students and teachers in order to get the results later be analyzed and tabulated. After obtaining the results analysis of the relationships between variables such as income levels and the use of Internet in academic activities and entertainment in the same way is done academic performance with the use of Internet in academic and entertainment activities; then answer the research questions later referred. tools and data mining software from SPSS v19 was used in this research.
Description: La tecnología marcha a grandes pasos hacia una mejor educación, para realizar la presente investigación se aborda el tema de la brecha digital en la educación superior al igual que minería de datos hacemos también referencia a las Tecnologías de Información y Comunicación más adelante las conoceremos como TICs. Para la presente investigación se realizó el levantamiento de información en la Universidad Agraria del Ecuador (UAE) a través de encuestas y entrevistas realizada a los estudiantes y docentes, con el fin de obtener los resultados que posteriormente se van a analizar y tabular. Una vez obtenidos los resultados se realiza el análisis de las relaciones entre las variables como son los niveles de ingreso y el uso del internet en actividades académicas y entretenimiento de la misma forma el rendimiento académico con el uso de internet en actividades académicas y de entretenimiento; para luego dar respuesta a las preguntas de investigación que más adelante se hace mención. En esta investigación se utilizó las herramientas de minería de datos y el software de spss v19.
metadata.dc.identifier.other: 1178531
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15221
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Ingeniero en Informática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lopez_Inahuazo_Eulalia_Raquel.pdf715.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.