Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15405
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Klocke, Jeremy Jacob
metadata.dc.contributor.advisor: Nesterenko, Nina
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Lengua inglesa
Licenciado en Ciencias de la educación Mención Inglés-Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2016-08-05
Issue Date: 2015
Citation: Klocke Jeremy Jacob-(2015).English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de titulación de licenciaodo en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Guayaquil
Abstract: Motivation is an essential part of the learning process, either extrinsically as intrinsic. This thesis tried to confirm what motivates and what hinders learning English for students. Motivation is one of the main keys to the success of students. One hundred students were surveyed for this study five different courses, which included 8th, 9th, 10th, Bachelor 1 and Bachelor 2 in a private school located in the city of Guayaquil, Ecuador. There were a couple of students surveyed each course and which were of both sexes amount. Students were surveyed on their feelings and motivations towards learning English. They were surveyed on various aspects and motivates the different views they have on their teachers and the role they fulfill in the class. Finally, the students had to identify areas that are difficult to learn English. The results of this survey allow us to conclude that most students definitely motivated to learn English.
Description: La motivación es una parte esencial del proceso de aprendizaje, ya sea de manera extrínseca como la intrínseca. Esta tesis intentó confirmar lo que motiva y lo que dificulta el aprendizaje del inglés para los estudiantes. La motivación es una de las claves principales para el éxito de los estudiantes. Cien estudiantes fueron encuestados para este estudio de cinco cursos diferentes, los cuales incluyeron 8vo, 9no, 10mo, Bachillerato 1, y Bachillerato 2 en un colegio privado ubicado en la ciudad de Guayaquil, Ecuador. Hubo una cantidad pareja de estudiantes encuestados de cada curso y los cuales fueron de ambos sexos. Los estudiantes fueron encuestados sobres sus sentimientos y motivaciones hacia el aprendizaje del inglés. Ellos fueron encuestados sobre los distintos aspectos que los motiva y las diferentes opiniones que tienen sobre sus profesores y el papel que ellos cumplen en la clase. Finalmente, los estudiantes tuvieron que identificar los aspectos que se les dificulta su aprendizaje del inglés. Los resultados de esta encuesta nos permiten concluir que la mayoría de los estudiantes definitivamente se sienten motivados para aprender el inglés.
metadata.dc.identifier.other: 1180341
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15405
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.