Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15466
Title: Teachers’ and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador
Authors: Celi Herrera, Ana Belén
metadata.dc.contributor.advisor: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Keywords: Educación. Ecuador
Inglés. Enseñanza
Esudiantes comunicación en clase
Licenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2016-08-25
Issue Date: 2016
Citation: Celi Herrera Ana Belén.(2016).Teachers’ and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención Inglés).UTPL.Machala
Abstract: The perception of teachers and students in teaching and learning English in small classes in Ecuador is the subject of this investigation and its purpose is whether there are benefits for these related to class size processes. This study was conducted in a public school in the city of Machala. In this institution, five teachers of English and sixty students were surveyed through a questionnaire. The quantitative method was applied in this research to calculate the percentages of the responses given by teachers and students regarding the variables analyzed. In this analysis, it was necessary to consider the main issues on the perceptions of the sample about the benefits of teaching English learning in small classes, strategies and teaching resources that contribute to the process of teaching feelings of students to learn in small classes and limitations of working in small classes. In addition, surveys, were notetaking techniques and formats observation and questionnaires were the instruments used in this research. The results of this study show that the main benefits of teaching and learning English in small classes there were more opportunities for interaction between teacher-student adequate feedback and teachers can remember the names of the students. However, the main constraint facing small classes is that there is anxiety among students due to the control and discipline of teachers.
Description: La percepción de profesores y estudiantes en la enseñanza y aprendizaje del idioma Inglés en clases pequeñas en Ecuador es el tema de esta investigación y su propósito es saber si existen beneficios para estos procesos relacionados al tamaño de clase. Este estudio se llevó a cabo en un colegio público de la ciudad de Machala. En esta institución, cinco profesores de inglés y sesenta estudiantes fueron encuestados a través de un cuestionario. El método cuantitativo se aplicó en esta investigación para calcular los porcentajes de las respuestas dadas por los profesores y los estudiantes en relación con las variables analizadas. En este análisis, fue necesario tener en cuenta los aspectos principales sobre las percepciones de la muestra acerca de los beneficios de la enseñanza aprendizaje de inglés en clases pequeñas, las estrategias y recursos de enseñanza que aportan al proceso de enseñanza sentimientos de estudiantes al aprender en clases pequeñas y limitaciones de trabajar en clases pequeñas. Además, las encuestas, toma de notas fueron las técnicas y los formatos de observación y cuestionarios fueron los instrumentos aplicados en esta investigación. Los resultados de este estudio muestran que los principales beneficios de la enseñanza y el aprendizaje de inglés en clases pequeñas fueron que hay más oportunidades de interacción entre profesor-alumno, una adecuada retroalimentación y los profesores pueden recordar los nombres de los estudiantes. Sin embargo, la principal limitación que enfrenta las clases pequeñas es que hay ansiedad entre los estudiantes debido al control y la disciplina de los profesores.
metadata.dc.identifier.other: 1180699
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15466
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Celi_Herrera_Ana_Belen.pdf919.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.