Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15467
Title: The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Cevallos Aguayo, Diana Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Ariás Córdova, María Olivia
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-08-25
Issue Date: 2016
Citation: Cevallos Aguayo Diana Patricia.(2016).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.(trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Quito
Abstract: This study is about the influence of the many classes in the teaching and learning of English in high schools Ecuador. The main objective of this research is to discover the educational, social and psychological implications of such classes in the process of teaching and learning. The field research took place in a private Catholic school in the Valley of the Chillos, Quito. The sample consisted of 5 teachers and 175 students aged between 12 and 18 years. Class groups were composed of 35 students. During the process, they were used qualitative and quantitative methods. Qualitative research was used to gather information throughout the process, while quantitative research was used for numeric data. The instruments for data collection were the questionnaires to students and teachers as well as observation sheets. This study reveals that many classes affect the teaching and learning of English, because classroom activities to practice the four skills through group activities and role-playing games, it is not met most of the time
Description: El presente estudio es acerca de la influencia que tienen las clases numerosas en el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés en las secundarias de Ecuador. El principal objetivo de esta investigación es descubrir las implicaciones educacionales, sociales y psicológicas que tienen este tipo de clases en el proceso de enseñanza y aprendizaje. La investigación de campo tuvo lugar en un colegio católico privado, en el Valle de Los Chillos, Quito. La muestra seleccionada estuvo compuesta por 5 profesores y 175 estudiantes con edades entre 12 y 18 años. Los grupos de clases estaban compuesto por 35 estudiantes. Durante el proceso, fueron utilizados los métodos cualitativo y cuantitativo. La investigación cualitativa fue utilizada para recopilar la información en todo el proceso, mientras que la investigación cuantitativa fue utilizada para los datos numéricos. Los instrumentos para la recopilación de datos fueron los cuestionarios realizados a estudiantes y profesores así como las hojas de observación. Este estudio revela que las clases numerosas afectan el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés, porque las actividades de clase para practicar las cuatro habilidades, a través de actividades grupales y los juegos de rol, no se cumple la mayor parte del tiempo
metadata.dc.identifier.other: 1180700
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15467
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cevallos_Aguayo_Diana_Patricia.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.